• Statul a făcut un nou pas important către digitalizarea României.
  • Miercuri, 29 iunie, Camera Deputaților a adoptat Legea Interoperabilităţii, prin care se poate nu doar reglementa ci și facilita schimbul de date între sistemele informatice ale diferitelor instituții.
  • Potrivit documentului, funcţionarii publici nu vor mai putea cere documente la care au oricum acces prin contactarea altor instituţii ale statului.

Adio, dar rămâi cu mine, cel puțin pentru încă o perioadă. Dosarul cu șină s-ar putea să devină istorie.

Legea prin care este creată platforma de inter-operabilitate între instituțiile și autoritățile din România a fost votată de plen și merge la promulgare.

Practic, ca să obții un serviciu public, nu o să mai mergi cu dosarul cu acte în copie sau original, funcționarii le vor avea în cloud și le vor accesa. Acte de stare civilă, bunurile pe care le deții, situația fiscală de la ANAF, toate vor fi în cloud. Evidența populației va fi legată de Cadastru, RAR sau Registrul Comerțului.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Dacă ai o firmă, nu va mai trebui să prezinți de fiecare dată copii ale certificatului de înmatriculare sau ale certificatelor constatatoare. Și o să poți ști, în orice moment, ce date și informații are statul despre tine.

De ce se nu te grăbești să arunci doarul cu șină? Pentru că mai durează. Proiectul va fi finanțat parțial din PNRR, și, abia după ce va fi gata cloud-ul, instituțiile care au baze de date și primăriile vor avea un an și jumătate la dispoziție ca să intre în rețea.