- Oamenii s-au obișnuit deja – până la un anumit punct – cu prezența roboților.
- „Zilnic, oamenii au încredere în propria percepție pentru a-i ghida și pentru a le spune ce este real și ce nu este real”, se arată în raportul Europol.
- Raportul s-a concentrat destul de mult pe dezinformare, în special pe cea generată de tehnologia deepfake.
Experții estimează că până la 90% din conținutul online ar putea fi generat sintetic până în 2026, avertizează raportul, adăugând că media sintetică se referă la media generată sau manipulată cu ajutorul inteligenței artificiale.
Advertisment
„În cele mai multe cazuri, mediile sintetice sunt generate pentru jocuri, pentru a îmbunătăți serviciile sau pentru a îmbunătăți calitatea vieții”, a continuat raportul, „dar creșterea mediilor sintetice și îmbunătățirea tehnologiei a dat naștere la posibilități de dezinformare”.
Așa cum probabil că este de la sine înțeles: 90% este un număr destul de strident. Desigur, oamenii s-au obișnuit deja – până la un anumit punct – cu prezența roboților, iar programele de transformare a textului în imagine generate de inteligența artificială au făcut cu siguranță valuri mari. Cu toate acestea, nu este neapărat normal să presupunem că aproape tot ceea ce intrăm în contact digital cu ar putea fi, ei bine, fals.
Recomandări
„Zilnic, oamenii au încredere în propria percepție pentru a-i ghida și pentru a le spune ce este real și ce nu este real”, se arată în raportul Europol. „Înregistrările auditive și vizuale ale unui eveniment sunt adesea tratate ca o relatare veridică a unui eveniment”.
Raportul s-a concentrat destul de mult pe dezinformare, în special pe cea generată de tehnologia deepfake. Dar această cifră de 90 % ridică și alte întrebări – ce înseamnă sistemele de inteligență artificială precum Dall-E și GPT-3 pentru artiști, scriitori și alți creatori de conținut.
Partenerii noștri