O cunoscută revistă financiară din Marea Britanie publică la sfârșitul anului o ediție specială intitulată Lumea Înainte.The World Ahead, care examinează teme, tendințe și evenimente cu impact global.
Orice brand – personal, de companie sau de țară – trebuie să țină cont de influențele macroeconomice și politice. Noi putem spune că nu ne interesează ce fac alții, dar realitatea este că trăim într-o lume puternic interconectată.
Acesta este motivul pentru care autorii ediției Lumea Înainte în 2023 împreună cu lideri din business, politică, științe și arte avertizează asupra următorului aspect:
Marilor companii le va fi din ce în ce mai dificil să rămână neutre în legătură cu subiectele politice și sociale. Vor simți:
• presiunea de deasupra a investitorilor
• presiunea din interior a angajaților și
• presiunea de peste tot a clienților
pentru a-și exprima clar și răspicat poziția și a-și apăra valorile brandului.
În același timp, poziționarea curajoasă versus poziționarea corectă politic le-ar putea aduce avantaje competitive în business.
Pe data de 8 decembrie 2022, din cauză dreptului de veto folosit de Austria, România nu a fost admisă în spațiul Schengen. Acest lucru a generat multă frustrare și exces de cerneală digitală.
Un mic local din București a folosit cu umor contextul și s-a re-branduit temporar. Noul nume păstrează esența originalului, dar se folosește de limba germană și include cuvântul Schengen, care este denumirea micii localități luxemburgheze unde s-a semnat acordul original în 1985.
Mesajul? Nu mai fiți supărați, acum vă puteți da check-in în Schengen. Ca și cum nu ar fi fost de ajuns, cultura populară a generat suficient interes și promovare, încât însăși Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola a servit masa acolo în scurta sa vizită în România de la sfârșitul lunii decembrie.
Tu cum ai de gând să te exprimi politic și social în business în 2023?
Advertisment
Recomandări
Partenerii noștri