• Rezultatele rapide și eficiente ale ChatGPT sunt atât de impresionante, încât experții au început să îl considere o amenințare pentru marile motoare de căutare.
  • Creatorul Gmail, Paul Buchheit spune că Alphabet este conștient că a început numărătoarea inversă pentru dispariția Google.
  • „Google ar putea fi la doar un an sau doi distanță de o cădere totală”, a scris el pe Twitter.

Rezultatele rapide și eficiente ale ChatGPT de la OpenAI sunt atât de impresionante, încât unii experți au început să îl considere o amenințare pentru marile motoare de căutare. În fața acestei concurențe, Google a început să vorbească despre propria dezvoltare de noi tehnologii de inteligență artificială pentru a împiedica chatbotul să devină un rival puternic. Cu toate acestea, creatorul Gmail, Paul Buchheit, a prezis că afacerea Google va fi de scurtă durată.

Google ar putea fi la doar un an sau doi distanță de o cădere totală”, a scris el pe Twitter. AI va ucide pagina de rezultate a motoarelor de căutare, care este locul în care ei fac cei mai mulți bani – chiar dacă vor ajunge din urmă evoluția AI, nu o pot implementa pe deplin fără a distruge cea mai valoroasă parte a afacerii lor!

Buchheit își imaginează că firma va trebui să înlocuiască bara de căutare cu o inteligență artificială care să completeze automat întrebările utilizatorilor pe măsură ce aceștia le introduc. Potrivit programatorului, motoarele de căutare vor fi folosite în continuare pentru a stoca informații și link-uri relevante, dar utilizatorul va avea acces la un rezumat generat instantaneu din acestea.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Înlocuirea Google sau a altor motoare de căutare cu roboți de chat precum ChatGPT este comparabilă cu înlocuirea paginilor galbene de către Google în trecut. De fapt, Buchheit spune că Alphabet este conștient că a început numărătoarea inversă pentru dispariția Google și lucrează la opțiuni inovatoare pentru a-și transforma motorul de căutare.

Trebuie remarcat faptul că cea mai mare parte a veniturilor pe care Alphabet le obține de la Google provine de la agenții de publicitate de pe site-uri web. Numai în 2021, compania a câștigat peste 250 de miliarde de dolari. Dacă previziunile lui Buchheit se adeveresc, vor trebui să găsească o nouă modalitate de a genera la fel de multe venituri.