• Motocicliștii au cele mai mari rate de rănire, parțial din cauza lipsei de protecție.
  • Cercetările din SUA arată că airbagurile sunt de șase ori mai bune la absorbția impacturilor decât spuma.
  • Urmează lansarea unei căști de ciclism gonflabile care se înfășoară rapid în jurul capului purtătorului în caz de accident.

Inventatorii au o soluție bizară pentru lipsa de airbag pe motociclete – prin introducerea acestora în interiorul pantalonilor motociclistului. Marca suedeză Mo’cycle a creat o pereche de blugi de 499 de dolari care se umflă în câteva secunde pentru a proteja partea inferioară a corpului în caz de accident.

„Airbag Jeans” – disponibil pentru a fi comandat la sfârșitul acestei luni – este căptușit cu un cartuș de CO2 înlocuibil care eliberează gazul atunci când motociclistul începe să cadă de pe motocicletă. Blugii oferă o nouă modalitate de a-i proteja pe motocicliști, care au cele mai mari rate de rănire dintre toți utilizatorii de drumuri, în parte din cauza lipsei unei protecții adecvate. Urmează lansarea unei căști de ciclism gonflabile care se înfășoară rapid în jurul capului purtătorului în caz de accident.

Blugii sunt la fel de confortabili ca orice alt pantalon și sunt confecționați cu o țesătură hidrofugă, respirabilă și rezistentă la abraziune”, precizează Mo’cycle pe site-ul său.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

„Țesătura este extrem de rezistentă la abraziune, dar arată și se simte ca un denim obișnuit. Înainte de activare, airbagul este complet invizibil, dar se desfășoară în câteva milisecunde de la declanșare.”

Airbag-urile de blugi sunt, de fapt, un „întrerupător al omului mort” – ceea ce înseamnă că sunt concepute pentru a fi activate în momentul în care operatorul uman devine incapabil sau pierde controlul. Blugii sunt legați de bicicletă printr-o ancoră, dar, de îndată ce pilotul începe să zboare de pe scaun din cauza oricărui tip de impact sau incident, ancora se desprinde de blugi, la fel ca și cum ai scoate un ștecher din priză.

Desprinderea legăturii declanșează eliberarea unui piston cu arc care străpunge cartușul de CO2, eliberând gazul și umflând airbag-ul – totul înainte ca motociclistul să atingă solul. După activare, airbag-ul se dezumflă în cele din urmă, astfel încât sistemul poate fi reîncărcat cu un alt cartuș de CO2 și reutilizat pentru următoarea cursă.

Pentru a fi activat, airbagul are nevoie de o forță de aproximativ 40 kg, astfel încât nu se va activa decât dacă biciclistul cade de pe bicicletă. În plus, motocicleta nu are nevoie de nicio adaptare specială pentru a avea atașată centura de siguranță. Blugii acoperă zone ale părții inferioare a corpului care până acum erau neprotejate împotriva loviturilor de impact, cum ar fi coapsele, partea din spate a corpului și coccisul.

Firma spune: „Protejarea primului os al coloanei vertebrale cu ajutorul tehnologiei airbag este revoluționară, deoarece leziunile coloanei vertebrale sunt cele care paralizează motocicliștii”.

În plus față de airbag, blugii sunt blindați cu protecții la genunchi pentru a oferi o protecție suplimentară a rotulelor. Producătorii susțin că au testat blugii la viteze de până la 43 de mile pe oră (70 km/h), cu o abraziune minimă a țesăturii. Airbag Jeans vor fi lansați pe 28 februarie pe platforma de crowdfunding Indiegogo, urmând să fie livrați în toată lumea în vara anului 2023. Aceștia au fost inventați de Moses Shahrivar, fondatorul companiei de tehnologie vestimentară Airbag Inside Sweden AB, cu sediul în Lysekil, care are ca marcă înregistrată Mo’cycle.

„Singura protecție împotriva impactului pe care o ai în blugii obișnuiți pentru motociclete este practic protecția genunchilor și, uneori, primești protecții pentru șolduri”, a declarat Shahrivar.

„Cele mai multe leziuni apar în partea inferioară a corpului într-un accident grav de motocicletă, așa că de 17 ani încerc să rezolv această problemă. Ceea ce airbag-ul a făcut pentru mașini este pe cale să ni se întâmple nouă, motocicliștilor”.

Mo’cycle oferă, de asemenea, o vestă „Airbag Vest” care reduce riscul de rănire a coloanei vertebrale, stabilizând în același timp casca biciclistului. Costul Airbag Vest nu a fost încă dezvăluit, dar clienții vor putea să o combine cu Airbag Jeans pentru a crea „Airbag Outfit”, se arată pe site. Airbag Vest funcționează în același mod, ceea ce înseamnă că riderii care poartă ambele articole de îmbrăcăminte vor fi atașați de bicicletă prin două cabluri de prindere.