• Skoda a conceput o modalitate prin care să fie afișate animații în partea din față pentru a arăta diverse informații de avertizare pentru pietoni.
  • În cazul în care vehiculul nu poate opri, acesta poate afișa un mesaj de avertizare, cum ar fi „nu ieșiți pe trecerea de pietoni”.
  • Skoda a lucrat, de asemenea, la un robot numit IPA2X, care are rolul de a ajuta copiii, persoanele în vârstă și cele cu dizabilități să traverseze strada în siguranță.

Grilele auto au devenit din ce în ce mai îndrăznețe în ultimii ani – de la „nările” extrem de controversate de la BMW până la diverse grile capabile să se lumineze. Până acum, însă, o grilă nu a mai afișat niciodată mesaje de avertizare pentru pietoni. Până acum, deoarece Skoda a conceput o modalitate prin care să fie afișate animații în partea din față pentru a arăta diverse informații de avertizare, scrie The Independent.

În timp ce modelul electric Enyaq iV de la Skoda este echipat în mod obișnuit cu „Crystal Face” luminată, în cadrul unui test, firma a înlocuit-o cu o nouă caroserie prevăzută cu o bandă LED care poate fi configurată pentru a afișa diverse mesaje.


Când mașina se apropie de o trecere de pietoni, îi poate avertiza pe cei care așteaptă să traverseze că i-a „văzut”. Grila poate afișa apoi săgeți verzi care arată că este sigur pentru ei să traverseze. Odată ce mașina este pregătită să pornească la drum, poate afișa un alt semnal roșu pentru a arăta că mașina este în mișcare. În cazul în care vehiculul nu poate opri, acesta poate afișa un mesaj de avertizare, cum ar fi „nu ieșiți pe trecerea de pietoni”.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1


Skoda a lucrat, de asemenea, la un robot numit IPA2X, care are rolul de a ajuta copiii, persoanele în vârstă și cele cu dizabilități să traverseze strada în siguranță.

Cu sprijinul Inițiativei de mobilitate urbană a Institutului European de Inovare și Tehnologie, diverse companii au contribuit la realizarea unui robot de doi metri înălțime care arată ca un semafor mobil. Datorită înălțimii sale, acesta poate vedea și peste mașinile parcate.


Skoda continuă să testeze cele două tehnologii în Italia și în Republica Cehă și va face acest lucru până în 2024, cu speranța că acestea ar putea fi implementate „încă din 2025”.

Citește și