• Cunoscută la nivel mondial pentru camioanele şi autoturismele sale, compania americană General Motors a obţinut un succes surprinzător în China împreună cu partenerii săi locali
  • GM a lansat un vehicul electric mic care se vinde cu mai puţin de 5.000 de dolari, relatează Bloomberg.

Hongguang MINI EV, produs de SAIC-GM-Wuling Automobile Co., este maşina electrică a momentului în China, cea mai mare piaţă auto din lume. Vânzările compactei cu patru locuri le-au depăşit pe cele ale gigantul industrial Tesla Inc. în august, consumatorii fiind surprinşi de preţul său mic – între 4.230 şi 5.600 de dolari şi capacitatea sa de a rula peste 170 de kilometri cu o singură încărcare.

Comenzile au depăşit 30.000 de unităţi în doar 50 de zile

Succesul maşinii subliniază nevoia de maşini electrice la un preţ corect. Tesla, la începutul acestei săptămâni, a declarat că intenţionează să construiască un vehicul electric de 25.000 de dolari în aproximativ trei ani. Una dintre cele mai mari provocări în reducerea preţului vehiculelor electrice este bateria, care reprezintă în prezent aproximativ un sfert din costul unei maşini din cauza metalelor scumpe utilizate, cum ar fi litiul, cobaltul, nichelul şi manganul.

O mulţime de consumatori nu au nevoie de nimic extravagant, vor doar să facă naveta cu o maşină”, a spus Yale Zhang, fondatorul AutoForesight, o companie de consultanţă din Shanghai. „Sunt pentru un produs precum MINI EV”.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

GM a anunţat în ianuarie că a vândut aproximativ 3,1 milioane de vehicule în China în 2019, în scădere cu 15% faţă de 2018. Prăbuşirea vânzărilor a fost agravată de războiul comercial cu SUA, iar vânzările mărcilor sale Buick şi Chevrolet au fost lovite în plin.

MINI EV nu atrage subvenţii guvernamentale din cauza autonomiei sale mai mici de 250 de kilometri.

„Aceasta este o piaţă uriaşă pentru producătorii de vehicule electrice”, spune Zhang. „SAIC-GM-Wuling a făcut posibilă vânzarea unui vhicul electric la un preţ competitiv faţă de maşinile pe benzină fără nicio subvenţie guvernamentală. Aceasta este o piatră de hotar. Este o mărturie a puterii în ceea ce priveşte controlul costurilor şi gestionarea lanţului de aprovizionare. „