• Stanford Internet Observatory a folosit hashtag-uri asociate cu pedofilia pentru a găsi 405 vânzători de materiale sexuale cu copii autogenerate”.
  • Conturile promovate nu făceau altceva decât să îndemne urmăritorii să comande” conţinut cu acte ilicite întocmite de minori.
  • În 2022, centrul a primit aproape 32 de milioane de raportări de pornografie infantilă, majoritatea de la companii de internet.

O investigaţie realizată de WSJ, în colaborare cu cercetătorii de la Universitatea Stanford şi Massachusetts Amherst, demonstrează că Instagram, deţinută de Meta, găzduieşte o reţea largă de pedofili. Acest fenomen se întâmplă în special prin sistemele de recomandare care profilează utilizatorii pe o anumită nişă. 

Noua investigație evidențiază faptul că Instagram nu doar că găzduiește transferul de fotografii sau clipuri ilicite cu minori, ci le promovează prin hashtag-uri cu conţinut explicit sau codificate. Astfel, echipa de investigație a creat conturi pe Instagram şi pe alte reţele care să testeze modul în care algoritmii scot la suprafaţă conţinut ilegal cu minori. Cercetătorii au sesizat în cazul Instagram că, după ce au vizualizat un singur cont din reţeaua ilicită, secţiunea sugerate pentru dumneavoastră” a fost populată de recomandări de conturi care vând sau cumpără conţinut sexual cu copii.

Conturile promovate nu făceau altceva decât să îndemne urmăritorii să comande” conţinut cu acte ilicite întocmite de minori, precum automutilare, relaţii sexuale cu animale sau întâlniri faţă în faţă”. Unele dintre aceste conturi listează şi prețuri.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Zeci de mii de urmăritori unici pentru conturile pedofililor

Stanford Internet Observatory a folosit hashtag-uri asociate cu pedofilia pentru a găsi 405 vânzători de materiale sexuale cu copii autogenerate”, sau conturi despre care speculează că sunt administrate chiar de copii. Conform datelor colectate prin intermediul software-ului Maltego, care cartografiază rețelele de socializare, 112 dintre aceste conturi de vânzători aveau în total 22 de mii de urmăritori unici. 

Mai mulți angajați ai companiei Meta au declarat că numărul estimativ de conturi care măresc astfel de conținut la sute de mii, sau chiar milioane. Un purtător de cuvânt al companiei Meta a declarat că societatea caută în mod activ să elimine astfel de utilizatori, reuşind să înlăture 490 de mii de conturi numai în luna ianuarie. 

În 2022, centrul a primit aproape 32 de milioane de raportări de pornografie infantilă, majoritatea de la companii de internet, adică o creștere cu 47% comparativ cu 2020. 85% dintre sesizările depuse făceau referire la Meta, dintre care aproximativ 5 milioane doar la Instagram.

Instagram susţine că își îndeamnă utilizatorii să ajute la detectarea conturilor care încalcă regulile. Totuşi, potrivit unei analize a zeci de rapoarte depuse în ultimul an de numeroși activişti pentru siguranța copiilor, aceste eforturi nu au fost întotdeauna eficiente. Rapoartele utilizatorilor privind conținut cu nuditate infantilă au rămas fără răspuns timp de luni de zile sau au primit răspunsuri conform cărora „postările nu contravin ghidului nostru pentru comunitate”.

Meta ar fi primit rapoartele, dar nu a luat măsuri în privința conturilor de Instagram

Un purtător de cuvânt al Meta a declarat pentru WSJ că organizaţia a primit rapoartele și nu a luat măsuri în privința lor. O analiză a modului în care compania a gestionat raportările privind abuzurile sexuale asupra copiilor a constatat că „o eroare de software a împiedicat procesarea unei părți substanțiale ale acestora iar personalul de moderare al companiei nu a aplicat în mod corespunzător regulile platformei”, a adăugat purtătorul de cuvânt. Compania a precizat că de atunci a remediat defecțiunea și că oferă noi cursuri de formare pentru moderatorii săi de conținut.

Totuşi, sugestiile de hashtag-uri bazate pe inteligența artificială ale Instagram continuă să afişeze, prin intermediul funcţiei de autocompletare, hashtag-uri care conţin, sub diferite forme, conţinut sexual cu copii. Compania a încercat să dezactiveze aceste hashtag-uri, pe fondul raportărilor făcute de jurnaliștii WSJ. Dar, în câteva zile, Instagram a început să recomande noi variante ale hashtag-urilor, care au condus la conturi care vindeau conținut sexual cu copii.

Citește și: