• Producția de mașini electrice generează cu până la 70% mai multe emisii decât echivalentul pe benzină.
  • Mașinile electrice trebuie să fie folosite timp de zeci de mii de kilometri înainte de a compensa emisiile mai mari, iar VW e-Golf devine mai ecologic abia după 77.000 de kilometri.
  • Costul pe care îl implică producția de vehicule electrice pentru mediu l-a determinat pe actorul Rowan Atkinson să declare recent că se simte ,,puțin înșelat” de mașinile electrice.

Este posibil ca beneficiile pentru mediu ale mașinilor electrice să nu se facă niciodată simțite – producția acestora generând cu până la 70% mai multe emisii decât echivalentul lor pe benzină, scrie Daily Mail.

Mașinile electrice trebuie să fie folosite timp de zeci de mii de kilometri înainte de a compensa emisiile mai mari, iar VW e-Golf devine mai ecologic abia după 77.000 de kilometri, conform cifrelor producătorului.

Dar există temeri că multe dintre aceste vehicule nu vor atinge niciodată ținta de kilometraj, deoarece proprietarii trec la modele mai noi, lăsând o mulțime de mașini electrice uzate în garaje.

Recomandări

SURSE: CIUCĂ DEMISIONEAZĂ
ALEGERI 2024
GEOANĂ RUPE TĂCEREA
VIAȚA DUPĂ EXIT POLL
MESAJUL LUI CIUCĂ
LASCONI ARE 18%

Volvo a dezvăluit în 2021 că emisiile rezultate din producția mașinilor electrice pot fi cu până la 70% mai mari decât cele ale modelelor pe benzină și a declarat că ar fi nevoie de între 30.000 și 68.400 de mile pentru ca un vehicul electric să devină în general mai ecologic, ceea ce durează de obicei între patru și nouă ani.

Acest lucru se datorează în principal bateriilor utilizate pentru a alimenta mașinile electrice. Acestea necesită materii prime precum cobaltul și litiul, care trebuie extrase din mine în locuri precum Africa și America de Sud înainte de a fi transportate în întreaga lume.

Costul pe care îl implică producția de vehicule electrice pentru mediu l-a determinat pe actorul Rowan Atkinson să declare recent că se simte ,,puțin înșelat” de mașinile electrice.

RAC a susținut că popularitatea finanțării auto nu ar avea un impact negativ asupra mediului, deoarece ar însemna că mai multe vehicule electrice ajung pe piața de ocazie. Însă, potrivit unui studiu realizat luna aceasta, cumpărătorii de mașini sunt reticenți în a cumpăra vehicule electrice de ocazie din cauza îngrijorărilor legate de sănătatea pe termen lung a bateriilor și de capacitatea mai mare a infrastructurii de încărcare din toate țările.

Un raport realizat de Green Finance Institute a constatat că 61% dintre șoferi ar fi interesați să cumpere un vehicul electric, dar abia un sfert dintre ei ar fi dispuși să cumpere un model second-hand.

Mike Hawes, directorul executiv al Societății Producătorilor și Comercianților de Automobile din UK, a declarat: ,,Adoptarea vehiculelor electrice continuă să crească, atât pe piața de mașini noi, cât și pe cea de ocazie, tot mai mulți șoferi fiind interesați de avantajele unui autovehicul cu emisii zero.

,,Deși producția de vehicule electrice este mai intensivă din punct de vedere energetic, producătorii investesc în mod constant în modalități de eficientizare a producției, inclusiv prin extinderea propriilor surse de energie regenerabilă – iar pe măsură ce rețelele naționale de electricitate se decarbonizează, la fel se va întâmpla și cu producția și cu emisiile generate pe parcursul ciclului de viață al vehiculelor electrice” .

Citește și

Frigider sau dulap: unde trebuie depozitat ketchup-ul? Răspunsul unui producător de sos de roșii

VIDEO. Zelenski îl numește pe Putin ,,slab” și spune că puterea președintelui rus se deteriorizează. „Războiul nu se va termina până la eliberarea Crimeei”

Țara care interzice mult-așteptatul film „Barbie”. Ce scenă a atras atenția într-un mod negativ