• Reforma fiscală a Guvernului riscă să afecteze piața auto.
  • Valoarea tichetelor Rabla este redusă la jumătate.
  • ACAROM: Va crește masiv importul de mașini second hand.

Statul va încasa taxe mai mici pentru mașinile noi, iar companiile auto românești vor avea cifre de afaceri mai mici. Va crește nivelul de poluare din cauza importurilor de rable.

ACAROM: Piața de mașini noi va atinge 140.000 de unități în 2023. Dacă tichetele sunt reduse, piața va scădea la 80.000 de unități.”

Când Ciolacu calcă frâna, iese piața auto în decor. Tichetele Rabla sunt reduse la jumătate din valoarea actuală, iar tichetele Rabla Plus, la o cincime din valoarea din prezent. Asta ar putea să accidenteze grav piața de vehicule noi.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA

Și să crească masiv importul de mașini second-hand, spune Asociația Constructorilor de Automobile din România.

Pentru bugetul de stat, asta înseamnă încasări mai mici din TVA și taxe pentru mașini noi. Multe din mașinile second hand nu vor fi fiscalizate. Companiile auto românești își vor vedea diminuate cifrele de afaceri și numărul de angajați. Va crește și nivelul de poluare, pentru că mașinile second hand sunt mai vechi. ACAROM se așteaptă ca piața de autoturisme noi pentru anul acesta să atingă valoarea de 145.000 unități, cu contribuția majoră a programelor Rabla și Rabla Plus.

Dacă valoarea tichetelor este redusă, ACAROM estimează o piață de 80.000 de mașini noi pentru 2024.

Dacă te-ai săturat de trafic și de poluare, avem și alternativa: mergi la Motor Park, să te bucuri de mașini pe circuit. Te descarci, înveți să conduci defensiv și te iei și la întrecere cu Max Verstappen.

Citește și