Mașinile electrice își cam pierd din avântul cu care ne-au cucerit inimile în ultimul an. O simt din plin producătorii care încep să se plângă de faptul că vânzările au cam început să frâneze. De ce? EV-urile au încă minusuri mari – stai prea mult la stația de încărcare, mergi prea puțin cu un plin și mai au și prețuri mai mari decât mașinile convenționale. În condițiile astea, reflecoarele atenției încep să lumineze ușor mașinile pe hidogen, în care unii producători își pun speranța pentru viitor. În mare, o mașină pe hidogen e tot una electrică, singura diferență e că își poduce singură curentul electric de care are nevoie. Cum face asta? Magia se întâmplă într-o celulă de combustie – adică locul în care hidrogenul din rezervor se întâlnește cu oxigenul preluat de afară. Reacția chimică dintre oxigen și hidrogen lasă în urma ei energie electrică pentru motoarele mașinii și apă care se întoarce în mediul incojurator. Unii oameni s-au bazat pe asta ca să își facă mașinile să meargă chiar și cu apă. Și-au pus pe mașină un dispozitiv care separa hidrogenul și oxigenul din apă. Dispozitiv pe care l-au legat la o celulă de combustie ca să producă curent electric. Totuși, asta nu e cel mai bun mod de a obține hidrogen, ca să îl scoți din apă ai nevoie, culmea, de foarte mult curent.
Care e avantajul cel mai mare pe care îl au mașinile pe hidrogen? Faci 500 de km cu un rezervor pe care îl umpli cam în 5 minute, iar procesul de alimentare iți e deja cunoscut. O mașină pe hidrogen se alimentează asemănător cu una care folosește gaz petrolier lichefiat.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1