• ,,Sephora kids” este ultimul trend în materie de beauty, în care fetițele de 9, 10, ani testeaza și promovează produse cosmetice, destinate adultilor.
  • Angajații Sephora povestesc cum fiecare vizită în magazin este o dovadă că locul este plin, mai ales de adolescenti si chiar copii mai mici, adusi de propriile mame.
  • Dermatologii au avertizat că unele dintre aceste produse sunt dure și nu sunt destinate pielii copiilor.

Sephora kids” este ultimul trend în materie de beauty, generat de platformele de socilizare, unde o gramada de fetițe de 10, 11 ani au propriile canale în care prezintă, testează și promovează produse cosmetice, destinate adulților în mare parte, scrie CBC News.

Ne amintim cu drag de perioada în care furam rujuri din portfadul mamei, sau câte o cremă de mâini și ne prefăceam că sunem mari, însă fenomenul de acum a ajuns la cu totul alt nivel.

Chiar dacă în România trendul încă nu a ajuns incă la nivelul din SUA, este evident ca nu ne ocoleste. Angajații Sephora povestesc pe Tiktok cum fiecare vizită în magazin este o dovadă ca locul este plin mai ales de adolescenti si chiar copii mai mici, adusi de propriile mame să isi cumpere diverse produse cosmetice, în cosul de cumpărături ajungând inclusiv concealere, fond de ten sau creme anti-aging.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Marketing-ul și de această dată

Mișcarea este susținuta puternic din spate de marketing, de canalele media sau presiunea anturajului. E cale lungă, însă, între o ieșire lejeră cu prietenele și testat produse și până la a folosi creme antirid pe pielea tânără a unei fetițe de 9 ani.

În timp ce milioane de oameni urmăresc și distribuie videoclipuri care condamnă „copiii Sephora” (de multe ori acuză părinții că le-au permis copiilor să cumpere produse destinate adulților), iar dermatologii au avertizat că unele dintre aceste produse sunt dure și nu sunt destinate pielii copiilor., alți oameni subliniază că nu este nimic nou în ceea ce îi privește p cei mici, care imită modele mai vechi – și că este inofensiv.

Părerile sunt împărțite

„Întreaga mea pagină FYP de pe TikTok este plină de fetițe de aproximativ 10 ani care își prezintă cumpărăturile de la Sephora, scrie o femeie într-un videoclip pe care l-a postat pe TikTok, care arată o fată rătăcind fericită prin magazin. „Da, nu orice produs este pentru copii, dar această tendință este drăguță și distractivă pentru fetițe, nu îi mai judecați pe internet.”

Se crede că tendința a fost influențată cel puțin parțial de fiica lui Kim Kardashian, North West, care a postat un videoclip în 2022 cu rutina ei de dimineață, care includea o mască de față, de buze și un toner. Avea nouă ani la acea vreme. Fiica lui Kourtney Kardashian, Penelope, a împărtășit și ea un videoclip cu rutina de îngrijire a pielii, care a devenit din nou virală în noiembrie, când un dermatolog a postat-o ​​din nou cu propriile sale critici.

Are nevoie o piele atât de tânără de toate produsele?

,,De ce acest adorabil copil de 11 ani are nevoie de machiaj și de o rutină de îngrijire a pielii, care este mai complicată decât a mea”, a spus medicul dermatolog din Arizona, Dr. Brooke Jeffy, care a luat problema în serios.

Vânzările din industria beauty din Canada au crescut cu 18% în 2023, potrivit companiei globale de analiză Circana, al cărei sediu se află în Chicago. Firma prezice că o creștere generală va continua în acest an (în special pentru produsele de ultimă generație).

Cu toate acestea, a adăugat că produsele „mai puternice” ale companiei care conțin acizi și retinoli nu sunt destinate copiilor.

Copiii tind să aibă pielea mai subțire, mai sensibilă, a declarat recent Dr. Ashleigh Vallée, medic generalist din Coal Harbour, B.C., specializat în dermatologie, pentru CBC Vancouver. Acest lucru îi face mai predispuși la iritații și uscăciune.

Copiii și adolescenții care imită tendințele pe care le văd în cultura pop și de la modelele mai vechi nu reprezintă un tipar neapărat nou. Chiar și jocul cu păpușile este una dintre cele mai timpurii forme ale acestei lungi istorii de a pretinde a fi mai în vârstă, notează un psiholog media din revista Glamour.

În anii 1990, copiii își decolorau părul cu Sun-In și pielea cu peroxid de benzoil în timp ce colectau Lip Smackers. Înainte de a fi Sephora, a existat Claire’s, de unde puteau să cumpere accesorii de păr, balsam de buze sau diferite accesorii.

„M-am machiat la o vârstă fragedă și a fost grozav pentru exprimarea mea de sine”, a comentat o persoană la un videoclip cu #SephoraKids TikTok.

Unul dintre cele mai populare video-uri, cu 3,7 milioane de „aprecieri” de când a fost postat pe 5 ianuarie, este un dezgust despre „copiii de 10 ani din Sephora” postat de o femeie care spune că lucrează acolo. Descrie o fetiță despre care spune că a încercat să cumpere produse în valoare de 900 de dolari și apoi a reușit să fie convinsă de mama ei să mai scadă din prețul total până la 500 de dolari.

Mamele sunt de vină…

„Îmi pare rău, cine este mama, aici? Pentru că problema nu este la copiii. Problema este la părinții… nimic nu se va schimba până când părinții se vor schimba”, spune angajata.

Evident că în continuare este fun să meargă la Sephora ”cu fetele”. În continuare unele au mai multe farduri decât altele de vârste mai mari și testează tot felul de culori și texturi. Dar atunci când vine vorba de ingrijirea pielii mergem pe mâna unui specialist.

Citește și