Cum se explică neînțelegerea dintre Asociația Elevilor din Constanța și Consiliul Național al Elevilor în legătură cu examenul de Bacalaureat

Cum se explică neînțelegerea dintre Asociația Elevilor din Constanța și Consiliul Național al Elevilor în legătură cu examenul de Bacalaureat
  • Examenul de Bacalaureat devine subiect de debate în rândul elevilor.
  • „Bacalaureatul rămâne un element esențial în procesul de selecție și în verificarea cunoștințelor”, spune Consiliul Național al Elevilor.
  • Profesor: „O evaluare nu face altceva decât să verifice modul în care au fost însușite unele cunoștințe”.

Examenul de Bac devine subiect de debate în rândul elevilor. Mai întâi Asociația Elevilor din Constanța reclamă lipsa de relevanță a Bacalaureatului în acest moment. Apoi Consiliul Național al Elevilor ia apărarea examenului și spune că „Bacalaureatul rămâne un element esențial în procesul de selecție și în verificarea cunoștințelor”.


Situația o explică Daniela Vișoianu, expert în Educație: „E o competiție aproape istorică între ei, Asociațiile elevilor au apărut în opoziție cu Consiliul Național al Elevilor, care nu este o structură cu personalitate juridică, este un fel de program al Ministerului Educației și în ultimii ani au apărut mai multe acuzații în spațiul public, potrivit cărora Consiliul ar fi în siajul Ministerului”, te lămurește Vișoianu.

Profesor: O evaluare de final de ciclu trebuie să existe

Între desființarea examenului în forma actuală și reforma bacului așteptată pentru 2027, dezbaterea este mai mult decât binevenită. O perspectivă mai aplicată îți oferă Ovidiu Pânișoară, profesor de pedagogie. 

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

„N-ar trebui să pornim de la ideea cum ar fi bine să arate evaluarea unui fenomen, ci ar trebui mai întâi să ne gândim la ce se întâmplă cu fenomenul în sine. Tinerii de la Constanța spuneau că Bacalaureatul, în forma de față, nu mai reprezintă o variantă bună. Și pot să aibă dreptate în anumite argumente. Problema este că o evaluare de final de ciclu trebuie să existe. Această evaluare nu face altceva decât să verifice modul în care au fost însușite anumite cunoștințe”, notează Pânișoară.