• Adrian Sârbu: Școala trebuie reinventată și elevul pus în centrul ei
  • Adrian Sârbu: Școala la stat îi deturnează copilului tău cel mai prețios timp
  • Adrian Sârbu: 10% din PIB pentru Educație ar însemna 10.000 de euro per elev

„Ți-ai dat cea mai prețioasă resursă a ta, copilul, pe mâna celui mai prost administrator: Stătucul”, afirmă Adrian Sârbu, la ȘTIU PE CE LUME TRĂIESC, redifuzată pe 5 mai, la ora 07:00.

„Dacă ți-ai dat copilul la privat, te felicit.

Orele de școală la stat, azi, nu mai încep cu nuiaua la palmă sau îngenuncheat pe coji de nucă. Încep prin confiscarea mobilului. Urmează tortura lecției scrise pe tablă, de un profesor scârbit de inutilitatea propriei prestații și a programei dictate de tovarășa Nimeni de la Minister.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Școala la stat îi deturnează cel mai prețios timp al vieții lui, al jocului și al învățării, fără vreo finalitate alta decât a ajunge analfabet funcțional.

Una e statul, stătucul, și alta e ce creează valoare în țara asta, sectorul privat, lumea antrenprenorială.

Copiii noștri sunt mult mai deștepți decât eram noi. Copiii noștri se duc la școală într-un loc unde se plictisesc. Regula de aur a învățării e jocul. Învățământul din România îndobitocește”.

Ce face statul pentru Educație?

„Aparatul de stat din Educație e un sistem flămând – ne-am convins cu grevele profesorilor. La privat n-am văzut vreo grevă.

Vedem date îngrijorătoare – 42% dintre elevii de gimnaziu sunt analfabeți nefuncțional, 47% minim funcțional și 11% funcțional. Avem situația asta pentru că și profesorii de la stat sunt tot analfabeți.

Suntem națiunea cu cel mai mic număr de studenți din Europa. Educația la stat e falimentară, școala la stat e un pericol pentru copiii noștri. Profesorii greviști ar fi trebuit să meargă la școală de a doua zi.

Peste 10 ani, cei care sunt în școală acum vor avea nevoie de competențe pe care nu le pot dobândi la stat”.

Strategia de Educație

„Trebuie să reinventăm școala, iar în centrul școlii trebuie așezat elevul. Avem nevoie de o strategie de Educație care să formeze tineri cu abilități pentru meserii necunoscute încă, ale viitorului, să fie capabili să lucreze în echipă cu A.I.-ul. Avem nevoie de o strategie care să opereze un model de învățare continuă, să creeze oameni învățați.

Educația trebuie împărțiță în două: educație până la universitate care să aparțină bugetului de stat, și educația pentru viață.

Investiția în Educație e una dintre cele mai performante investiții.

Se poate opera trecerea de la privat la stat. Elevul trebuie să fie în centrul universului. Bugetul public trebuie să aloce bani direct elevului. Dacă avem 10% din PIB la Educație, îi putem da elevului 10.000 de euro / an.
Copiii noștri învață în niște școli-cutii, unele de dinainte de Primul Război Mondial”.

Trecerea de la stat la privat

„Primul pas este ca Ministerul Educației să acrediteze niște platforme care sunt școli virtuale.

Ce înseamnă Educația pe platformă privată? Înseamnă că dispar meditațiile nefiscalizate, pentru că aici e fiscalizat totul. Cursurile se schimbă radical. De ce? Ai acces la cele mai bune cursuri, de la cei mai buni profesori, oriunde te afli. Și copilul de la comună are dreptul să învețe de la cei mai buni.

E nevoie de o strategie de educație, cu legislație, cu reglementări, care generează banii alocați elevului, care finanțează învățarea de pe o platformă virtuală, care finanțează școli administrate privat și operate de operatori. Cum ajungem acolo? Ministerul Educației trebuie forțat, și dacă nu vrea – o creăm noi.

Avem școli ca în Evul Mediu. Nu se poate, când avem A.I., mobil, Netflix când trăim într-o lume cum nu ne-am imaginat, să ne educăm copiii ca în secolul 15, 16, că așa vrea doamna Deca”.

Rezultatele sondajului Mediafax-ZF-Aleph News

Ești de acord să scoatem sistemul de educație învechit din România de sub controlul partidelor și să-l înlocuim cu un sistem de învățare administrat privat, concurențial și sincronizat cu revoluția tehnologică și socială actuală, având elevul în centrul lui?

DA – 72%
NU – 28%

-bugetul să fie operat eficient, în interesul tău, cu alocarea resurselor financiare pentru atingerea priorităților EDUCAȚIE și APĂRARE (80%), prin reducerea numărului de bugetari de la 1.300.000 la 500.000 (86%);
-bugetul educației să reprezinte 10% din PIB (80%), iar fiecare elev să fie eligibil pentru o alocație pe care să o cheltuiască în instituția de învățământ pe care o alege, administrată privat și competitoare pe piața învățării (59%), să aibă acces la o programă personalizată (65%), aliniată cu metodele actuale de învățare, când inteligența artificială este și un partener, dar și un competitor

Citește și