• Primii președinți americani nu au făcut nicio campanie electorală.
  • Au crezut că acest gest e sub ei și sub funcția pe care o dețineau.
  • La sfârșitul anilor 1800, unii candidați la președinție au organizat ceea ce s-au numit „campanii de verandă”.

Când vorbește cu reporterii în afara sălii de judecată din New York, unde este judecat pentru falsificarea dosarelor de afaceri, fostul președinte Donald Trump se plânge că ar prefera să fie alături de alegători „Vor să mă țină departe de campania electorală”, a spus el marți, sugerând că procesul face parte dintr-o conspirație de interferență electorală, pentru care nu există dovezi, scrie CNN.

A fost o poveste similară săptămâna trecută, când Trump a spus că ar trebui să facă o campanie în statele de luptă. „Suntem la un tribunal, în loc să fim în oricare dintre cele 10 state, în care mi-aș dori să fiu acum”, a spus el camerelor de televiziune care au transmis observațiile sale în toată țara.

Între timp, președintele Joe Biden a inclus călătoriile în Pennsylvania, Michigan, Wisconsin și Florida în programul său. Trump a ales să nu facă campanie atunci când instanța era în afara ședinței miercuri, dar va apărea în New Jersey în acest weekend. Ambii candidați majori percep în mod evident valoarea actului de campanie.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

Este greu de crezut că primii președinți americani nu au făcut nicio campanie electorală. Au crezut că acest gest e sub ei și sub funcția pe care o dețineau.

De ce primii președinți americani nu au făcut campanie electorală?

În primele decenii ale republicii, candidații la președinție au aderat la norma conform căreia nu ar trebui să facă o campanie activă pentru o funcție. A fost considerat nepotrivit să cerșească funcția în care sperau să fie aleși. Dar asta nu i-a împiedicat să găsească alte modalități de a comunica cu alegătorii.

În timp ce primii candidați la președinție nu au făcut campanie activă, susținătorii lor au transmis cuvântul în numele lor. Ziarele au fost deschis partizane la începutul republicii și multe dintre articolele lor au lăudat sau criticat în mod deschis diverși candidați. În timp ce candidații nu au participat la convențiile politice în anii 1800, susținătorii au susținut argumentele pentru candidații lor preferați în moduri care au condus acoperirea știrilor.

La sfârșitul anilor 1800, unii candidați la președinție au organizat ceea ce s-au numit „campanii de verandă”. Ei vorbeau cu susținătorii din casele lor sau din apropierea lor, iar ziarele acopereau aceste discursuri și le răspândeau mesajele în toată țara.

În 1866, președintele Andrew Johnson a rupt acest obicei și a făcut campanie activă în alegerile de mijloc. Călătoria sa pentru a ține o serie de discursuri s-a numit „Swing around the Circle” și a fost criticat atât pentru campanie activă, cât și pentru că folosea retorica inflamatorie în timp ce făcea asta.

Doi ani mai târziu, Camera Reprezentanților l-a pus sub acuzare pe Johnson pentru că a ținut aceste discursuri de campanie care au adus Congresul în „dizgrație, ridicol, ură, dispreț și reproș”.

În 1896, candidatul democrat William Jennings Bryan a făcut campanie activă în toată țara, în timp ce eventualul câștigător, republicanul William McKinley, a condus o campanie pe veranda. În 1932, Franklin Roosevelt a devenit primul candidat la președinție care a apărut la o convenție pentru a-și accepta personal nominalizarea. Și în 1948, Harry Truman a făcut campanie activă în toată țara, ținând discursuri din spatele unui tren în ceea ce a devenit cunoscut sub numele de campania sa de oprire a fluierului.

Deși este greu să alegi un singur cel mai bun activist, doi dintre aceștia ar fi John F. Kennedy și Ronald Reagan. Kennedy a făcut campanie activă la alegerile primare din 1960, într-un moment în care candidații de frunte au omis adesea campania activă în timpul concursului de nominalizare. Dar el a vrut să-și demonstreze credibilitatea liderilor de partid care erau sceptici că un catolic ar putea câștiga Casa Albă, după ce singurul alt candidat catolic al partidului a pierdut într-o alunecare de teren în fața lui Herbert Hoover în 1928. Kennedy a fost văzut pe scară largă ca fermecător și elocvent, iar victoriile sale de la primăriile din Wisconsin și Virginia de Vest l-au ajutat să câștige nominalizarea partidului său și apoi Casa Albă.

Reagan și-a canalizat anii de performanță ca actor și simțul umorului pentru a campa în mod eficient pentru președinție. Vocea lui, sincronizarea și povestirea lui de povești și glume pentru a intra în legătură cu publicul i-au adus multe laude. Când respondenții au sugerat că a fi actor nu era pregătirea adecvată pentru a fi președinte, Reagan a răspuns că nu știa cum poate fi cineva un președinte eficient dacă nu a fost actor.

În timp ce candidații la președinție pot întâlni doar o parte mică din populația americană, campania lor poate genera acoperirea știrilor, care a avut un efect multiplicator atunci când vine vorba de transmiterea mesajului lor.

Studiile din științe politice au arătat că acoperirea știrilor locale este adesea mai favorabilă președinților și candidaților la președinție decât acoperirea știrilor naționale.

Deși este din ce în ce mai dificil pentru candidați să capteze și să rețină atenția publicului, având în vedere peisajul nostru media din ce în ce mai fragmentat, asta cu siguranță nu îi împiedică pe aspiranții la președinție să încerce. Președinții moderni militează pentru ei înșiși și pentru colegii lor de partid pe tot parcursul mandatului lor. Strâng fonduri de campanie și călătoresc în state electorale cheie.

În timp ce foștii președinții încercau să nu pară a fi prea concentrați pe campanie prea devreme în mandatul lor. În vara celui de-al treilea an de mandat, Ronald Reagan a refuzat să spună unui intervievator dacă va candida sau nu pentru un alt mandat, deoarece a spus că nu vrea ca tot ceea ce a făcut ca președinte să fie văzut printr-o lentilă politică.

În schimb, Donald Trump a depus documente pentru înființarea comitetului său de campanie de realegere în ziua din 2017 când a fost inaugurat ca președinte și a organizat prima sa strângere de fonduri pentru realege la mai puțin de șase luni mai târziu, în iunie a primului său an de mandat.

Când președinții încep campania lor explicită din ce în ce mai devreme în mandatul lor, ei răspund stimulentelor sistemului nostru electoral. Însă timpul este cea mai rară resursă a președintelui, iar timpul petrecut în campanie este timpul petrecut pentru a face treaba importantă.

Progresele tehnologice i-au ajutat pe candidați să se conecteze cu poporul american, de la radio la televiziune, internet și acum rețelele sociale. Aceste evoluții, împreună cu progresele în capacitatea campaniilor de a micro-ținti alegătorii din statele-cheie cu mesaje concepute pentru a atrage problemele care le pasă, au determinat campaniile să se îndepărteze de la difuzarea apelurilor în favoarea unei sensibilizări înguste și direcționate către alegătorii potențial.

Într-o epocă în care atât de mult din ceea ce fac alegătorii online este urmărit și poate fi folosit pentru a construi profiluri ale intereselor și preferințelor alegătorilor, e posibil ca această micro-direcționare să devină din ce în ce mai precisă, permițând campaniilor să adapteze mesaje din ce în ce mai specifice la alegătorii pe care încearcă să îi ademenească.

Citește și