• Departamentul Justiției a intentat proces împotriva Google, care este acuzată că a folosit practici neloiale pentru a împiedica concurența.
  • În cazul în care Google pierde, în viitorul apropiat ar putea fi implicați  în astfel de procese și alți giganți tech, putându-se ajunge chiar la divizarea acestora.
  • Facebook riscă să nu mai aibă controlul aplicațiilor WhatsApp și Instagram. Apple ar putea pierde controlul asupra pieței sale din App Store, iar Amazon ar putea pierde date importante ale vânzătorilor terți.

Departamentul american al Justiției a intentat marți un proces antitrust împotriva companiei Google, care e acuzată că menține un monopol ilegal asupra căutării pe internet și asupra publicității în căutare, relatează Business Insider.

Compania este acuzată că a folosit practici neloiale pentru a împiedica concurența, cum ar fi plata a miliarde de dolari anual către Apple, pentru a fi motorul de căutare dominant pe dispozitivele acesteia.

Google nu este doar un furnizor dominant de căutare online, ci și un lider în publicitatea online. Dacă îi va fi afectat monopolul în căutarea pe internet, compania și-ar putea pierde puterea în publicitate, care este principala sa sursă de venituri.

Recomandări

CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
CINE ÎL ARESTEAZĂ PE BIBI
NU CÂNTA!
ANA DE ARMAS IUBEȘTE IAR!

Google nu este singura companie gigant care atrage atenția autorităților americane. La începutul lunii octombrie, Comitetul Judiciar a publicat un raport de peste 400 de pagini în care este demonstrat monopolul exercitat de către giganții tehnologici Apple, Amazon, Alphabet (compania mamă a Google).

Iată ce implicații ar putea avea acest proces pentru celelalte mari companii de tehnologie.

Amazon

În raportul din octombrie se arată că Amazon folosește date ale vânzătorilor terți pentru a copia produse populare și pentru a distruge întreprinderile mai mici. Comisia Federală pentru Comerț a deschis o anchetă pentru a investiga modul în care Amazon colectează date de la terți și pentru a descoperi dacă lansează produse concurente și le favorizează pe site.

Într-un reportaj recent al Wall Street Journal, zeci de investitori și antreprenori au spus că Amazon investește în companiile lor și apoi le ia datele pentru a construi produse concurente.

Amazon a respins acuzația, numind relația pe care o are cu vânzătorii terți „reciproc avantajoasă”. De atunci însă compania tehnologică și-a dublat atenția asupra succesului întreprinderilor mici pe site-ul său.

Amazon riscă să fie obligată să își separe marketplace-ul de site-ul principal de vânzare, fiind lipsită astfel de accesul la o serie de date utile.

Facebook

O anchetă în curs de desfășurare a Comisiei Federale de Comerț investighează dacă Facebook a achiziționat companii precum Instagram și WhatsApp pentru a neutraliza concurența.

Instagram și WhatsApp ar putea fi separate de Facebook. Veniturile obținute de Instagram din publicitate sunt în constantă creștere, reprezentând acum mai mult de un sfert din veniturile totale ale Facebook.

Apple

Apple este acuzat că folosește App Store pentru a dezavantaja concurenții și, potrivit unui raport publicat la începutul acestui an, Departamentul Justiției ar putea intenta un proces și împotriva producătorului iPhone.

Discuțiile sunt centrate pe ceea ce criticii au numit „impozitul Apple”. Apple le cere dezvoltatorilor de aplicații să îi plătească un comision de 30% pentru fiecare plată în aplicație. Acesta a fost mult timp un punct dureros pentru dezvoltatori, în special pentru cei care concurează cu produsele Apple, care nu sunt taxați cu același comision.

Problema aceasta a revenit în prim plan în luna august, când Apple l-a exclus din App Store pe dezvoltatorul de software și jocuri Epic Games, producătorul jocului „Fortnite” după ce dezvoltatorul a ocolit sistemul de plăți Apple și comisionul de 30%, generând o confruntare juridică încă în curs.

Un beneficiu care ar putea rezulta din acțiunea antitrust este acela de a forța Apple să-și „deschidă” magazinul de aplicații pentru dezvoltatori terți. De asemenea, compania ar putea fi forțată să ofere metode alternative de plată, ceea ce ar însemna pierderi financiare imense pentru Apple. O analiză CNBC a estimat că Apple a realizat anul trecut 15 miliarde de dolari din veniturile sale de aproape 300 de miliarde de dolari, din App Store.