• Comisia Europeană a acuzat Meta că a încălcat legile digitale ale UE prin modelul său de „plată sau consimțământ” pentru versiunile fără reclame ale Facebook și Instagram.
  • Comisia a constatat că modelul obligă utilizatorii să își dea acordul pentru colectarea datelor, fără a oferi o alternativă mai puțin personalizată.
  • Meta riscă o amendă uriașă dacă nu respectă cerința Comisiei de a lansa versiuni „echivalente” ale platformelor care utilizează mai puține date personale.

Comisia Europeană a acuzat Meta lui Mark Zuckerberg că a încălcat noile legi digitale ale UE cu un model de publicitate care taxează utilizatorii pentru versiunile fără reclame ale Facebook și Instagram, scrie The Guardian.

Meta a lansat anul trecut un model de „plată sau consimțământ” în efortul de a respecta regulile de confidențialitate a datelor ale blocului, conform cărora utilizatorii plătesc o taxă lunară pentru o versiune fără reclame a Facebook sau Instagram care nu își folosește datele personale în scopuri publicitare. . Dacă utilizatorii nu plătesc, datele lor sunt folosite pentru a personaliza reclamele personalizate care apar în fluxurile lor de rețele sociale.

Comisia Europeană, organismul executiv al UE, a declarat că modelul nu a respectat Digital Markets Act (DMA), care este conceput pentru a controla marile companii de tehnologie. Comisia a emis luni concluziile preliminare dintr-o investigație privind „plata sau consimțământul” și a constatat că modelul „obligă utilizatorii să își dea consimțământul” ca datele lor să fie colectate de pe mai multe platforme dacă nu doresc să plătească. De asemenea, Meta nu permite utilizatorilor să aleagă un serviciu care utilizează mai puține dintre datele lor, dar este în general similar cu versiunile „cu reclame” ale Facebook și Instagram, a spus comisia.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

„În viziunea preliminară a comisiei, această alegere binară îi obligă pe utilizatori să își dea consimțământul pentru combinarea datelor lor personale și nu le oferă o versiune mai puțin personalizată, dar echivalentă a rețelelor sociale Meta”, se spune.

A spus, pentru a respecta DMA, Meta trebuie să lanseze versiuni „echivalente” de Facebook și Instagram care utilizează mai puține date personale.

Un purtător de cuvânt al Meta a spus că noul model a fost conceput pentru a se conforma DMA și alte cerințe de reglementare.

„Abonamentele ca alternativă la publicitate sunt un model de afaceri bine stabilit în multe industrii și am conceput abonamentul fără reclame pentru a răspunde mai multor obligații de reglementare care se suprapun, inclusiv DMA. Vom continua să ne angajăm constructiv cu comisia”, au spus aceștia.

Anne Witt, profesor de drept antitrust la EDHEC Business School din Franța, a spus că întrebarea cheie din spatele cazului este dacă consumatorii „și dau liber consimțământul” ca datele lor să fie colectate atunci când alegerea este fie să plătească pentru un serviciu, fie să-l folosească gratuit. , dar cu avertismentul că Meta are apoi voie să creeze profiluri ale acestora pentru agenții de publicitate.

„Comisia susține că Meta ar trebui să ofere utilizatorilor posibilitatea de a alege între un serviciu extrem de personalizat pentru care este permis să colecteze date despre utilizatori și un serviciu mai puțin personalizat pentru care nu poate colecta datele utilizatorilor”, a spus ea.

Comisia trebuie să-și încheie investigația până la sfârșitul lunii martie a anului viitor, iar Meta se confruntă cu o amendă de până la 10% din cifra de afaceri globală – echivalentul a 13,5 miliarde de dolari (10,5 miliarde de lire sterline) – dacă se consideră că a încălcat actul. Comisia a declarat săptămâna trecută că Apple a încălcat DMA prin restrângerea concurenței în magazinul său de aplicații.

Citește și