• Boeing a raportat o pierdere de 1,4 miliarde de dolari între aprilie și iunie, comparativ cu o pierdere de aproximativ 150 de milioane de dolari anul trecut.
  • Compania se confruntă cu probleme în unitatea sa comercială, precum și cu creșterea costurilor din sectorul de apărare.
  • Ortberg, în vârstă de 64 de ani, fost director executiv al furnizorului de electronice pentru avioane Rockwell Collins.

Boeing a numit un veteran al industriei aerospațiale și inginer ca noul său director executiv, în timp ce producătorul de avioane cu probleme caută o redresare, conform BBC.

Robert K „Kelly” Ortberg, un lider de lungă durată al furnizorului de electronice pentru avioane Rockwell Collins, va începe în funcție luna viitoare, a declarat Boeing. El îl va înlocui pe Dave Calhoun, care și-a anunțat intenția de a demisiona în primăvara acestui an, după ce explozia în aer a unei piese dintr-un avion nou pilotat de Alaska Airlines a reaprins criticile privind producția și siguranța Boeing.

Anunțul a fost făcut în timp ce firma a raportat pierderi financiare tot mai mari.

Recomandări

BANII VIN, BANII PLEACĂ!
CUM TE INFLUENȚEAZĂ POLITICA
ITALIA SUB APĂ
LIBER LA DRONE
CHER DESCHIDE SHOW-UL
CE FILM VEZI

Președintele consiliului de administrație al Boeing, Steven Mollenkopf, a declarat că Ortberg are „competențele și experiența potrivite pentru a conduce Boeing în următorul său capitol”.

„Este un lider cu experiență, profund respectat în industria aerospațială, cu o reputație bine câștigată în crearea de echipe puternice și în conducerea unor companii complexe de inginerie și producție”, a scris acesta într-o scrisoare adresată personalului Boeing.

Ortberg, în vârstă de 64 de ani, originar din Iowa, a fost văzut ca o „stea strălucitoare” în industrie înainte de pensionarea sa în 2021, cunoscut pentru faptul că a condus un furnizor cheie al industriei prin mai multe fuziuni.

În cazul Boeing, acesta se va confrunta cu o companie care se luptă să își refacă reputația, grav afectată după ce a fost implicată în prăbușirea fatală a două dintre avioanele sale 737 Max în urmă cu mai bine de cinci ani. Recent, Boeing a pledat vinovat la o acuzație de fraudă legată de aceste tragedii, acceptând o amendă penală de aproape 244 milioane de dolari.

Boeing continuă să se confrunte cu alte procese și anchete guvernamentale provocate de incidentul Alaska Airlines, precum și cu pierderi financiare tot mai mari.

Miercuri, Boeing a declarat că a pierdut 1,4 miliarde de dolari între aprilie și iunie, comparativ cu o pierdere de aproximativ 150 de milioane de dolari anul trecut. Pe lângă problemele din unitatea sa comercială, gaura a reflectat creșterea costurilor din sectorul de apărare al companiei, care implică adesea contracte cu preț fix și a fost afectat de creșterea bruscă a prețurilor în ultimii ani.

Ortberg a declarat că va pune „siguranța și calitatea în prim-plan” pe măsură ce își va asuma noul rol de a conduce peste 170.000 de oameni din întreaga lume. „Sunt multe lucruri de făcut și abia aștept să încep”, a spus el.

Ortberg a petrecut mai mult de două decenii la Rockwell Collins înainte de a fi numit director executiv în 2013. Rolul său l-a adus uneori în conflict cu Boeing, un client și uneori concurent, cum ar fi atunci când firma mai mare s-a opus planurilor de fuziune a Rockwell Collins cu United Technologies în 2018.

Miercuri, într-o convorbire telefonică cu analiștii, Calhoun, care nu a fost implicat în alegere, a declarat că succesorul său este un „operator experimentat” care este conștient de provocarea care îl așteaptă.

„Știe foarte bine că suntem în modul de redresare și știe foarte bine că trebuie să finalizăm acest mod de redresare”, a spus el.

Boeing, unul dintre cei doi mari producători mondiali de avioane comerciale, are în prezent un portofoliu de aproximativ 5.400 de avioane comandate, a raportat miercuri.

Problemele companiei, care au forțat-o să încetinească producția, s-au răsfrânt asupra industriei aerospațiale în general, contribuind la întârzieri semnificative în livrarea de noi avioane pentru companiile aeriene care doresc să extindă rutele și să îmbunătățească eficiența consumului de combustibil.

Citește și