• Termenul de înființare a unei firme scade la 24 de ore, de la 72.
  • Documentele pot fi încărcate în portalul ONRC în 15 minute.
  • Sistemul va fi folosit de 2 milioane de companii în următorii 5 ani.
  • Ministerul de Finanțe a pus în dezbatere noul pachet fiscal.
  • Persoanele fizice vor trebui să obțină un CNP fiscal de la ANAF.

Mai bine mai târziu, decât prea târziu. Ciolacu a anunțat în ședința de guvern digitalizarea Registrului Comerțului. Un sistem care va fi folosit de 2 milioane de companii în următorii 5 ani. Numai că, atunci când treci de la fapte la vorbe, ai grijă ce-ți iese pe gură. Ciolacu a citit greșit termenul de 72 de ore pentru înființarea unei firme.

Trecem într-o nouă etapă şi în proiectul de digitalizare de la Registrul Comerţului. Ştiu că a fost nevoie de o întrerupere a activităţii Registrului pentru o săptămână, dar azi beneficiile sunt majore pentru antreprenorii români. Întregul parcurs de activitate al unei firme poate fi acum gestionat online. Concret, reducem timpul necesar înfiinţării unei firme de la 72 de ore la doar 24”, a precizat prim-ministrul.

CNP-ul fiscal pentru persoane fizice va trebui folosit la orice tranzacție online. Deocamdată, facturile în tranzacțiile online sunt raportate opțional prin sistemul e-Factura. De la 1 ianuarie 2025, raportarea devine obligatorie.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Dar noua legislație este criticată dur de mediul de afaceri, care, pe lângă accesul la date private, vede în CNP-ul fiscal o piedică pusă comerțului online. Retailerii online spun că măsura va alunga cumpărătorii către platformele online din străinătate, acolo unde nu li se cere un CNP fiscal sau un altfel de cod.

La care se adaugă și teama de un nou Big Brother. Despre digitalizarea și interconectarea ANAF-ului, deocamdată, nicio vorbă.

Citește și