• Tinerii își cheltuiesc banii pentru a face față temerilor legate de viitor.
  • 43% dintre mileniali și 35% din generația Z, cheltuiesc pentru a se simți mai bine.
  • Rețelele de socializare intensifică presiunea de a cumpăra.

Tinerii își fac griji pentru viitor. Fie că este vorba de încălzirea globală, un dezastru economic iminent sau de ideea de a nu deține niciodată o casă, noile generații „cheltuiesc” pentru a face față acestor temeri. Rețelele sociale te influențează să cumperi, mai ales când vezi influenceri care își etalează achizițiile. Doom spending înseamnă să risipești banii pentru distracție pe termen scurt și să nu economisești pentru un viitor sigur. Un studiu arată că 43% dintre mileniali și 35% din generația Z cheltuiesc pentru a se simți mai bine. De ce își sparg tinerii banii?

Cum afectează rețelele de socializare tendința tinerilor de a-și cheltui banii?

„Rețelele sociale au un impact asupra celor care își petrec timpul pe ele. În special rețele precum Instagram unde totul este bazat pe imagine și pe promovarea unui anumit stil de viață, împreună cu o lipsă de educație financiară. Noile generații nu au planuri pe termen mediu sau lung ci pur și simplu își urmăresc interesul așa cum văd pe social media”, a declarat Vladimir Ionaș, sociolog, pentru Aleph News.

Ce înseamnă doom-spending și cum influențează comportamentul financiar al tinerilor?

„Din păcate, principala problemă vine din faptul că în România, și în special în spațiul estic, nimeni nu a înțeles cât de important este ca tinerii să fie învățați despre educația financiară, măcăr într-o măsură de bază. De aceea toate campaniile ajung să aibe succes la tineri. Ei nu prea au planuri financiare pe termen lung”, a adăugat acesta.

Recomandări

BANII VIN, BANII PLEACĂ!
ITALIA SUB APĂ
LIBER LA DRONE
CHER DESCHIDE SHOW-UL
CE FILM VEZI
SOMN DE VOIE

Citește și