• Anvelopele all season sunt aproape la fel de eficiente ca anvelopele de iarnă.
  • Cauciucurile all season au prețuri foarte asemănătoare cu anvelopele tradiționale.
  • Acestea permit circulația fără probleme atunci cand legea cere montarea de lanturi sau de anvelope de iarna.
  • Au pe flancuri semnele unei anvelope de iarnă: muntele cu trei vârfuri cu fulgul de nea înăuntru.

Anvelopele all-season, deși au intrat în forță pe piață în ultimii ani, sunt încă o necunoscută pentru mulți șoferi care, în cele mai multe cazuri, nici măcar nu sunt conștienți de existența lor. Cu atât mai puțin de avantajele pe care le oferă acestea.

Un set de cauciucuri all season îți permite să le folosești în cele mai multe perioade de timp ale anului, în cele mai multe locuri. Bineînțeles că există mici excepții și nu vei folosi cauciucuri all season dacă vrei să urci iarna pe munte și să ai o aderență excepțională, însă și acestea fac față foarte bine schimbărilor de temperatură.

Jante aliaj – inspirațiile zilei

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Anvelopele all season sunt create din compuși care le fac potrivite pentru utilizare în condiții uscate sau umede și rezistă bine atât la temperaturi înalte, cât și foarte scăzute. Aceste anvelope sunt proiectate pentru a da randament chiar și atunci când vrei să mergi cu mașina într-o zonă cu zăpadă, dar și în locurile în care este caniculă. Materialul utilizat pentru a produce cauciucuri all season este conceput pentru a rămâne flexibil, așa că poți merge liniștit cu mașina, indiferent de câte grade indică termometrul.

Iată câteva lucruri pe care ar trebui să le știi despre anvelopele all season:

1. Anvelopele all season sunt aproape la fel de eficiente ca anvelopele de iarnă atunci când rulează sub șapte grade Celsius. Rezultatele sunt aproape identice la toate testele dificile: frânare pe asfalt ud, frânare pe zăpadă, frânare pe gheață, pornire în pantă, pe zăpadă, fără derapaj etc.

2. Acestea permit circulația fără probleme atunci cand legea cere montarea de lanturi sau de anvelope de iarna. Au pe flancuri semnele unei anvelope de iarnă: muntele cu trei vârfuri cu fulgul de nea înăuntru.

3. Designul lor este diferit și au un desen specific. Ca anvelopele de vară, anvelopele all season au un model dezvoltat pentru evacuarea apei cu caneluri specifice, dar, în plus față de acestea, au o serie de crestături mici, care permit o mai mare aderenta pe suprafetele afectate de zăpadă și gheață. Pentru o iarnă grea, adică.

Jante aliaj – idei

4. Nu trebuie să fie înlocuite cu anvelope convenționale când vremea este bună și temperatura crește. Anvelopele all season răspund eficient în orice situație meteorologică. Ele rezistă perfect la cele mai ridicate temperaturi, fără a se uza la o rată mai mare decât o anvelopă convențională.

5. Durează mai mult. Aceste anvelope parcurg fără probleme peste 45.000 de kilometri în condiții normale de condus, indiferent de marca lor. Factorul care explică kilometrajul util mai mare al unei anvelope all-season este adâncimea cauciucului din banda de rulare: nouă milimetri, comparativ cu șase pentru o anvelopă standard.

6. Cauciucurile all season au prețuri foarte asemănătoare cu anvelopele tradiționale și, astăzi, există deja anvelope premium, de calitate, sau, dacă preferi, de buget de acest tip.

Jante aliaj – oferte eMAG

7. Au evoluat foarte mult în ultimii ani. Anvelopa all-season nu este o invenție nouă, ca să spunem așa, ci a fost cu noi, șoferii, timp de mai mulți ani. Și da, a fost o revoluție pentru că, știm cu toții, în România schimbarea anvelopelor în sezonul de vară și iarnă este un obicei, din necesitate. Și este o problemă pe care anvelopele all season o rezolvă. Adevărul este că a existat o perioadă în care anvelopele sau cauciucurile all-season nu erau capabile să ofere o eficiență corectă în ambele sezoane și aveau tendința de a suferi o uzură semnificativă în timpul sezonului de vară. Acum, lucrurile s-au schimbat, iar tehnologia a evoluat. Astfel, în ambele sezoane sunt aproape la fel de eficiente ca anvelopele specifice de vară și iarnă, iar durata lor de viață utilă este la fel de mare ca cea a oricăror alte anvelope sau chiar mai mare, după cum spuneam mai devreme.