• CE a anunţat că va sprijini 10 legături feroviare transfrontaliere menite să îmbunătățească conexiunile feroviare transfrontaliere în întreaga UE, făcându-le mai rapide, mai frecvente și mai accesibile.
  • Pe lista celor 10 se află conexiunea Austria – Ungaria – România.
  • La noi coridorul se termină în Oradea și Arad.

Europa vrea să relanseze transportul de călători cu trenul. Pentru asta, Comisia Europeană va sprijini 10 legături feroviare transfrontaliere, care vor lega mai multe regiuni georgrafice istorice ale Europei.

Paris-Veneția, Amsterdam – Barcelona, prin Franța, sau Londra – Amsterdam sunt doar câteva dintre ele. Printre proiectele europene se numără unul care include și România, prin coridorul Viena – Budapesta – România.

La noi coridorul se termină în Oradea și Arad. Motivul pentru care coridorul nu ajunge până la București este infrastructura învechită și viteza foarte mică de deplasare, care în România este de 17 kilometri la oră.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Dar ei se bazează, mai ales dacă ne uităm pe căi ferate de la vest de noi, unde au existat și există investiții majore în ceea ce privește infrastructura, cu trenuri obișnuite care au viteze de 150-160 de km la oră, pe când la noi asta este doar un vis îndepărtat. ” , spune Dumitru.

Important nu este mijlocul de deplasare, ci modul în care ajungi până acolo. Iar dacă ai condițiile potrivite, îți poți organiza un city break la Viena cu familia, cu trenul. Asta într-un viitor nu foarte îndepărtat.

Dacă te poți urca în tren noaptea la București și ai confort, nu te troncăne, zdroncăne, ai aer condiționat, cald iarna, rece vara, nu invers,dacă ai cât de cât o previzibilitate și nu faci două zile pe tren, adică nu se strică locomotiva,atunci ar deveni atractiv pentru clasa de mijloc. ”