- Contractul a reprezentat aproximativ 1,5 miliarde de dolari.
- Adidas a anunțat că și-a redus previziunile de profit pentru acest an pentru a ține cont de pierderile cauzate de încheierea parteneriatului cu muzicianul Gold Digger.
- Compania va compensa în mare măsură impactul despărțirii anul viitor prin faptul că nu va mai fi nevoită să plătească redevențe și taxe de marketing pentru această marcă.
Rapperul Kanye West a fost în centrul mai multor controverse în ultima vreme, ceea ce a dus la încetarea parteneriatului său cu Adidas – dar brandul intenționează în continuare să vândă colecția sa. Adidas spune că intenționează să continue să lanseze pantofi concepuți în colaborare cu Kanye West fără brandul Yeezy, după ce luna trecută a pus capăt relației sale de 10 ani cu rapperul american.
Șefii brandului german de îmbrăcăminte sportivă au reiterat că este „singurul proprietar” al anumitor drepturi de design și al viitoarelor variante de culoare și că intenționează să le folosească anul viitor. Compania a anunțat că va înceta producția produselor sale marca Yeezy cu „efect imediat” la sfârșitul lunii octombrie.
Însă, în cadrul unei convorbiri telefonice de miercuri pentru a discuta despre rezultatele trimestriale, directorul financiar al Adidas, Harm Ohlmeyer, a declarat că în prezent sunt în curs de elaborare planuri pentru „valorificarea stocurilor existente”, potrivit presei americane. „Adidas este singurul proprietar al tuturor drepturilor de design înregistrate pentru produsele existente’, a spus el. ‘Intenționăm să ne folosim de aceste drepturi încă din 2023’.
Compania, care s-a confruntat cu presiuni pentru a tăia legăturile cu West din cauza comentariilor sale antisemite pe rețelele de socializare, a condamnat comentariile sale ca fiind „inacceptabile, pline de ură și periculoase’. Decizia Adidas de a pune capăt parteneriatului l-a costat pe rapper, care și-a schimbat legal numele în Ye, locul său pe lista miliardarilor Forbes.
Contractul a reprezentat aproximativ 1,5 miliarde de dolari, potrivit revistei americane de afaceri.
La momentul respectiv, Adidas a declarat că se așteaptă ca decizia să aibă un „impact negativ pe termen scurt de până la 20 de milioane de euro asupra venitului net al companiei în, 2022, având în vedere caracterul sezonier ridicat al celui de-al patrulea trimestru”.