• Lansarea este așteptată cu nerăbdare de fanii adidașilor, în ciuda comentariilor antisemite ale rapperului.
  • Adidas a lansat primul lot de adidași marca Yeezy, în valoare de peste 1 miliard de dolari.
  • Pentru Adidas, mișcarea marchează începutul ciudat al ultimului capitol al despărțirii sale de West.

Adidas a lansat primul lot de adidași marca Yeezy, în valoare de peste 1 miliard de dolari, punând în mișcare ultimii pași în dizolvarea agonizantă, timp de câteva luni, a colaborării sale cândva profitabile cu rapperul Kanye West, scrie WSJ.

Lansarea, pe care Adidas a promovat-o cu un ceas de numărătoare inversă online, a fost așteptată cu mare interes de fanii adidașilor, nerăbdători să pună mâna pe ceea ce vor fi ultimele perechi. Unele versiuni anterioare ale adidașilor Yeezy au devenit obiecte de colecție, ajungând să se vândă cu până la 1.000 de dolari perechea pe site-urile de revânzare.

Pentru Adidas, mișcarea marchează începutul ciudat al ultimului capitol al despărțirii sale de West, după o serie de remarci antisemite și un comportament neregulat care l-au făcut pe muzician și designer persona non grata pentru mulți dintre partenerii săi corporativi de altădată.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Numărătoarea inversă

Compania se luptă de luni de zile cu modul în care să se debaraseze de toți pantofii nevânduți pe care îi avea în stoc atunci când a pus capăt parteneriatului cu West în octombrie anul trecut, moment în care a oprit vânzările liniei. În ultimele săptămâni, Adidas a declarat că va relua vânzările acțiunilor sale Yeezy și că va dona o parte din încasări unor organizații de combatere a rasismului, deși nu a dezvăluit cât de mult. De asemenea, a spus că va plăti redevențe lui West, care este cunoscut acum sub numele de Ye, în conformitate cu termenii contractului său.

În ciuda circumstanțelor unice din spatele acestei lansări a produsului Yeezy, în ultimele zile, Adidas a intensificat agitația de marketing, așa cum ar face-o la lansarea oricărui produs foarte râvnit.

Canalul Yeezy de pe site-ul său a prezentat o numărătoare inversă până la momentul în care primele două modele Yeezy – Boost 350 V2 în două combinații de culori – vor fi disponibile miercuri dimineață. Și, ca un semn al cererii acerbe la care Adidas se aștepta din partea fanilor de sneaker, a invitat consumatorii să se înscrie la o tragere la sorți prin care vor fi alocate pantofii de 230 de dolari.

Adidas acționează cu atenție

Pe rețelele de socializare, a existat o mulțime de zvonuri despre lansare printre fani, în timp ce colecționarii din întreaga lume se pregăteau să își ia Yeezys.

Cu toate acestea, sensibilitatea din jurul comentariilor rasiste ale lui West a determinat Adidas să acționeze cu atenție în timp ce a luat în considerare diverse opțiuni pentru adidași, potrivit directorului executiv Bjørn Gulden. După ce a exclus posibilitatea de a vinde pantofii în mod normal, compania s-a gândit să ardă adidașii, să îi ofere sau să îi vândă după ce a îndepărtat marca Yeezy, înainte de a opta în cele din urmă, după ce s-a consultat cu grupuri antirasiste, să vândă pantofii și să doneze o parte din încasări în scopuri caritabile.

Adidas a declarat recent că Liga Anti-Defăimare, care luptă împotriva antisemitismului și a altor forme de prejudecăți, și Institutul Philonise & Keeta Floyd pentru schimbare socială, fondat de fratele lui George Floyd, Philonise, se vor număra printre beneficiarii donațiilor din vânzarea Yeezy. Liga Anti-Defăimare a lăudat Adidas pentru că a ajuns la „un rezultat foarte pozitiv”.

Lovitură puternică pentru Adidas

Deznodământul colaborării cu Yeezy, care, potrivit estimărilor analiștilor, a contribuit cu aproximativ 8% din veniturile totale ale Adidas, a fost o lovitură majoră pentru companie. Adidas a pierdut bani în ultimele trimestre și a declarat că un eșec în a vinde stocul Yeezy ar putea duce la pierderi de sute de milioane de euro.

În prezent, Adidas se angajează într-o redresare sub conducerea lui Gulden, care a preluat conducerea companiei în ianuarie, în timp ce încearcă să își revină după această debacle. Compania nu a dezvăluit câte perechi de adidași a pus la dispoziție în cadrul lansării inițiale a stocului de Yeezy și nici cum au fost primite de consumatori.

Canalul Yeezy de pe site-ul Adidas prezintă imagini cu 14 modele, inclusiv cele două care au fost puse la dispoziție, sugerând că alte 12 produse urmează să fie lansate în următoarele săptămâni.

Mărcile populare se tranzacționează uneori la prețuri și mai mari pe piața secundară, ceea ce face probabil ca fanii și colecționarii de adidași să treacă cu vederea controversele din jurul lui West și să achiziționeze ultimii pantofi Yeezy cât mai pot.

Citește și