• Românii nu renunță la comenzile de mâncare online, dar comandă mai rar din cauza inflației, care îi determină să economisească.
  • În ciuda scăderii frecvenței comenzilor, utilizarea aplicațiilor de food-delivery rămâne populară.
  • Reprezentanții Bolt spun că valoarea comenzii medii pentru livrările de mâncare a crescut.

Conform unei analize realizate de Economedia, românii nu au renunțat la comandarea mâncării prin aplicațiile de food-delivery, dar au început să comande mai rar din cauza inflației, aceasta devenind o metodă de economisire. În plus, CEO-ul Grup City Grill, Daniel Mischie, susține că începând cu a doua parte a anului 2022 și în primele două luni ale anului 2023, românii au revenit treptat în restaurante. Deși utilizatorii comandă mai puțin direct din magazin, aceasta poate deveni o tendință pentru unele platforme deoarece este o formă de economisire, au transmis reprezentanții Tazz.

„Aplicațiile de livrare rapidă rămân o categorie importantă pentru consumatorii din România, pe care continuă să o integreze în viața lor în mod regulat. Principala schimbare se vede la nivel de frecvență a utilizării, care într-adevăr a scăzut odată cu apariția inflației, dar și cu stabilizarea comportamentului de consum post-pandemie. Conform studiilor noastre de piață, în acest moment, 48% dintre consumatori utilizează aplicații de food delivery, procent în scădere cu 10% față de totalul consumatorilor din luna august 2022. De când a început să se simtă efectul inflației, aproximativ din septembrie 2022 și până în prezent, principala scădere se observă la utilizatorii foarte frecvenți, cei care folosesc zilnic aplicația pentru a comanda. Cu alte cuvinte, românii nu au renunțat la utilizarea platformelor de food delivery, ci doar au scăzut frecvența comenzilor, ca o metodă de economisire în climatul economic actual”, au declarat reprezentanții platformei tazz.

Daniel Mischie, CEO Grup City Grill, care a lansat platforma Out4Food, spune că numărul de comenzi take away și delivery au înregistrat o ameliorare în primele două luni ale anului 2023, însă în luna martie obiceiul de consum va reveni.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Crește numărul de tranzacții în restaurante

„Din punct de vedere al numărului de tranzacții, suntem ușor peste media anului 2019. Restaurantele grupului înregistrează tranzacții la fel sau mai multe față de anul 2019, în funcție de brand și de tipul locației. Revenirea turiștilor în Bucuresti și vremea bună au contribuit la creșterea numărului de tranzacții. Numărul de comenzi take away și delivery au înregistrat o ameliorare în primele doua luni ale lui 2023, dar luna martie pare a fi cea mai bună din acest punct de vedere. Martie va fi cea mai bună lună ca număr de tranzacții, dar ca și medie pe tranzacție”, spune Daniel Mischie.

Reprezentanții Bolt spun că, având în vedere contextul economic, valoarea comenzii medii pentru livrările de mâncare a crescut, fără a da un procent.

„Românii nu au renunțat la comenzile rapide, iar o dovadă este faptul că față de anul trecut numărul de restaurante partenere a crescut cu aproximativ 66%. Mai mult decât atât, businessul Glovo în România a crescut cu 45% în 2022 comparativ cu anul precedent, iar pentru viitor estimăm că vom menține trendul ascendent”, spune Iustinian Belghir, general manager Glovo România.

Citește și: