• Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri din partea clienților Ryanair din întreaga Uniune Europeană.
  • Transportatorul irlandez a salutat ancheta privind un proces despre care a spus că a fost conceput pentru a proteja clienții de OTA-uri neafiliate cu compania aeriană.
  • Ryanair afirmă pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate.

Comisarul irlandez pentru protecția datelor (DPC) a deschis o anchetă la nivelul UE pentru a stabili dacă utilizarea de către Ryanair a tehnologiei de recunoaștere facială pentru a verifica identitatea clienților care fac rezervări prin intermediul unor site-uri terțe încalcă legislația blocului privind confidențialitatea, scrie Reuters.

Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri din partea clienților Ryanair din întreaga Uniune Europeană cu privire la practica companiei aeriene de a solicita o verificare suplimentară atunci când au rezervat bilete de călătorie de pe site-uri terțe sau agenții de turism online (OTA), spre deosebire de direct cu Ryanair.

Transportatorul irlandez, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta privind un proces despre care a spus că a fost conceput pentru a proteja clienții de OTA-uri neafiliate cu compania aeriană care ar putea furniza detalii incorecte de contact și de plată pentru clienți.

Recomandări

PREMIUL NOBEL PT. MEDICINĂ
ISRAEL LUPTĂ SĂ SUPRAVIEȚUIASCĂ
PRIMAR MEXICAN UCIS
UN AN DE RĂZBOI, RESTUL ZILE
UN AN DE RĂZBOI, CÂTE ZILE
DE 1 AN, ISRAEL NU VREA SĂ MOARĂ

Ryanair afirmă pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate. Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaștere facială prezentându-se la aeroport cu cel puțin două ore înainte de plecare sau trimițând în avans un formular și o fotografie a pașaportului sau a cărții naționale de identitate, un proces despre care Ryanair spune că poate dura șapte zile.

Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea se face pe site-ul web sau aplicația de telefonie mobilă Ryanair sau prin intermediul unui OTA care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.

Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Compania a afirmat în declarație că procesele sale biometrice și non-biometrice sunt ambele în deplină conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al UE.

Citește și