- Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri din partea clienților Ryanair din întreaga Uniune Europeană.
- Transportatorul irlandez a salutat ancheta privind un proces despre care a spus că a fost conceput pentru a proteja clienții de OTA-uri neafiliate cu compania aeriană.
- Ryanair afirmă pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate.
Comisarul irlandez pentru protecția datelor (DPC) a deschis o anchetă la nivelul UE pentru a stabili dacă utilizarea de către Ryanair a tehnologiei de recunoaștere facială pentru a verifica identitatea clienților care fac rezervări prin intermediul unor site-uri terțe încalcă legislația blocului privind confidențialitatea, scrie Reuters.
Advertisment
Autoritatea de reglementare a declarat că a primit o serie de plângeri din partea clienților Ryanair din întreaga Uniune Europeană cu privire la practica companiei aeriene de a solicita o verificare suplimentară atunci când au rezervat bilete de călătorie de pe site-uri terțe sau agenții de turism online (OTA), spre deosebire de direct cu Ryanair.
Transportatorul irlandez, cel mai mare din Europa după numărul de pasageri, a salutat ancheta privind un proces despre care a spus că a fost conceput pentru a proteja clienții de OTA-uri neafiliate cu compania aeriană care ar putea furniza detalii incorecte de contact și de plată pentru clienți.
Recomandări
Ryanair afirmă pe site-ul său că verificarea suplimentară este necesară pentru acești clienți pentru a respecta cerințele de siguranță și securitate. Pasagerii pot evita verificarea prin recunoaștere facială prezentându-se la aeroport cu cel puțin două ore înainte de plecare sau trimițând în avans un formular și o fotografie a pașaportului sau a cărții naționale de identitate, un proces despre care Ryanair spune că poate dura șapte zile.
Un proces similar nu este necesar atunci când rezervarea se face pe site-ul web sau aplicația de telefonie mobilă Ryanair sau prin intermediul unui OTA care a semnat un acord comercial cu Ryanair care garantează că biletele sunt rezervate direct cu compania aeriană.
Ryanair a semnat 14 astfel de acorduri de la începutul anului. Compania a afirmat în declarație că procesele sale biometrice și non-biometrice sunt ambele în deplină conformitate cu Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR) al UE.
Citește și
- Hamas laudă atacul său din 7 octombrie asupra Israelului: „Atacul glorios a distrus iluziile pe care şi le crease inamicul”
- Janice Smalls Combs, mama lui Sean „Diddy” Combs, rapperul acuzat de trafic și abuz sexual își apără fiul: „Fiul meu merită să-și dovedeasă nevionăvăția”
- Noile date contrazic mitul crizei migranților ilegali în Europa. Numărul lor rămâne stabil