• Jumătate din tinerii din SUA suferă de „tulburare dismorfică financiară”.
  • 29% dintre americani de toate vârstele sunt afectați de acest fenomen.
  • Peste 40% din generația Z și mileniali se compară cu ceilalți.

Aproape jumătate dintre adulții tineri din America sunt afectați de fenomenul numit „tulburare dismorfică financiară”, arată un sondaj. Oamenii au o viziune distorsionată asupra finanțelor personale și își compară veniturile cu ale altora, motiv pentru care se simt incomod financiar, scrie CNBC.

Potrivit unui studiu realizat de Credit Karma, 29% dintre americani de toate vârstele sunt afectați de acest fenomen. Dismorfia financiară este cel mai răspândită în rândul generațiilor mai tinere, adaugă compania. Peste 40% din generația Z și mileniali se compară cu ceilalți și cred că sunt în urmă din punct de vedere financiar.

Deși mai mult de jumătate din americani câștigă peste 100 de mii de dolari pe an, ei spun că trăiesc de la un salariu la altul. Un sfert din ei nu sunt mulțumiți de cât câștigă, din cauza a ceea ce văd pe social media, arată un studiu de la Edelman Financial Engines. Asta îi împinge la vacanțe luxoase, renovări și să cumpere bunuri de lux, din cauză că simt presiunea de a ține pasul cu influencerii.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Deoarece sunt expuși pe rețelele de socializare la stiluri de viață glorificate, mulți oameni, în special tineri adulți, spun că se simt inadecvați din punct de vedere financiar, deși au venituri decente. Cercetătorii numesc noul fenomen, în care oamenii își percep distorsionat veniturile, „tulburare dismorfică financiară”.

Termenul este inspirat de „tulburarea dismorfică corporală”, definită ca „preocuparea excesivă pentru un defect imaginat în aspectul fizic sau un interes disproporționat în raport cu o anomalie fizica ușoară”.

Potrivit unui studiu realizat de Credit Karma, 29% dintre americani de toate vârstele sunt afectați de acest fenomen.

Sentimentul îi afectează pe 43% dintre membrii generației Z (născuți în perioada 1997 – 2012) și pe 41% dintre mileniali (cei născuți de la începutul anilor ’80 și până la mijlocul anilor ’90).

Citește și