• 14% din mașinile vândute în ianuarie au fost electrice sau hibride, conform APIA
  • Cea mai mare creștere a fost pentru mașinile hibride cu încărcare la priză
  • Cota de piața a mașinilor diesel din România a scăzut cu 0,3% și a celor pe benzină cu 8%

Noul an a pornit greu de pe loc, cel puțin în privința pieței auto. În prima lună a anului 2021, în România s-au cumpărat cu 50% mai puține mașini noi față de ianuarie 2020, dar scăderea nu a fost uniformă.

Automobilele cu motoare convenționale, pe benzină și motorină, au pierdut. În schimb, vehiculele verzi au atras mai mulți cumpărători, arată Raportul Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România.

14% din mașinile vândute în ianuarie au fost electrice sau hibride. Numărul a crescut cu 26% , comparativ cu acceași lună din 2020, practic ultima noastră lună „normală” înainte de pandemie. Asta a făcut cota de piață a acestor vehicule să crească de aproape trei ori, de la 5 la 14%.

Recomandări

LE-O DĂM ÎN VOT!
SURSE: CIUCĂ DEMISIONEAZĂ
CINE ESTE CĂLIN GEORGESCU
ALEGERI 2024
GEOANĂ RUPE TĂCEREA
VIAȚA DUPĂ EXIT POLL

Mașinile hibrid cu încărcare la priză, cele mai căutate

Cele mai căutate au fost mașinile hibrid cu încărcare la priză. Din aproape 6.000 de mașini comercializate, peste 800 au fost autoturisme ecologice.

În ianuarie, cele mai multe autoturisme 100% electrice vândute au fost Volkswagen, BMW și Peugeot, iar la cele hibride, Mercedes, BMW, Volvo, Toyota, Hyundai.

De ce au cumpărat românii mai multe mașini electrice?

Bogdan Alecu, editor la Ziarul Financiar: „Automobilele hibride și electrice sunt tot mai căutate, deoarece clientul primește un bonus de la stat. Pentru o mașină electrică primește 10.000 de euro, pentru un hibrid plug-in primește 4.500 de euro. Iar dacă achiziționezi un hibdrid obișnuit, cu siguranță vei primi, pe lângă prima de casare de 1.500 de euro, încă cel puțin 500 de euro în funcție de tipul de hibrid.”

De asemenea, Bogdan Alecu atrage atenția asupra faptului că o mașină electrică are un consum de până la zece ori mai mic față de o mașină pe benzină.