• Al doilea tronson care va conecta Transilvania de Moldova și Republica Moldova a fost scos la licitația de proiectare și execuție.
  • E primul lot montan din A8, care prevede 19,3 km de drum.
  • Valoarea estimată a contractului este de 3,8 miliarde lei, fără TVA.

Autostrada Unirii face progrese. ​​Al doilea tronson care va conecta Transilvania de Moldova și Republica Moldova a fost scos la licitația de proiectare și execuție. E primul lot montan din A8, care prevede 19,3 km de drum, șapte tuneluri, 46 de poduri, pasaje, viaducte și va ajunge la aproximativ 3,8 miliarde de lei. Ionuț Ciurea, președintele Asociația Pro Infrastructura spune că: momentan, pe A8 sunt 2 loturi contractate. Capetele Târgu Mureș-Miercurea Nirajului și Leghin-Moțca. Acestea trebuie terminate în 2026, dar lucrările nici măcar n-au început.

Valoarea estimată a contractului este de 3,8 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, din cadrul Programului Transport 2021 – 2027. Durata contractului va fi de 48 luni, din care 12 luni pentru etapa de proiectare și 36 luni pentru etapa de execuție.

„Dumnezeu știe când va fi dată în circulație. Sunt 310 kilometri între Târgu Mureș și Ungheni, granița cu Republica Moldova, iar aceștia, în totalitate, vorbim de minim zece ani într-un termen optimist, în cazul în care s-ar găsi banii pentru toată autostrada A8, că ar mai exista capacitate și la stat și la privat. Sunt foarte multe promisiuni că așa ne stă nouă bine”, a explicat Ionuț Ciurea, președintele Asociația Pro Infrastructura, la Aleph News.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Citește și