- Aeroportul Henri Coandă are pierderi preconizate de peste 60%
- 200 de aeroporturi din Europa riscă insolvenţa
- Aeroportul Heathrow a pierdut locul 1 la aglomeraţie
Cam 200 de aeroporturi din întreaga Europă sunt la un pas de insolvență.
Poate că informația asta ți s-ar fi părut o glumă proastă acum un an, dar
Consiliul Internațional al Aeroporturilor din Europa îți spune că riscul e real.
Aeroportul Heathrow e cel mai bun exemplu. Romeo Manciu e un personaj iubit în Anglia. Face acte de caritate în Londra. Lucrează la o companie de handling, tocmai pe Heathrow. Deja a văzut cum şi-au pierdut joburile 60.000 de colegi, iar în industrie urmează noi concedieri.
Romeo Manciu, angajat aeroport Heathrow: „Întâi s-a pus în acţiune planul Guvernului legat de fourlough, un fel de şomaj tehnic. Casa mea este exact sub traseul de aterizare la Heathrow. Înainte era un avion la un minut, stau la 2 kilometri de pistă, acum e linişte.”
Henri Coandă nu e printre aeroporturile în pericol de insolvență, dar, în loc să aibă un profit de 190 de milioane de lei ca anul trecut, acum va încheia cu pierderi de 63 la sută.
Valentin Iordache, purtător de cuvânt CNAB: „Ca şi în celelalte aeroporturi din lume, şi în special din Europa, traficul este foarte scăzut în această perioadă. Mă refer la faptul că după starea de urgenţă, când a fost aproape de 0, nu a urcat decât la 30%. Avem 33% din pasagerii pe care îi aveam anul trecut în septembrie.”
Boeing va concedia încă 7.000 de oameni din cauza crizei, după ce a înregistrat pierderi de 42(două) de miliarde de dolari în primele nouă luni ale anului.