• Bugetul de consum al românilor a crescut anul trecut cu 10%, peste media europeană
  • Românii au cheltuit pe alimente cu 2,3% mai mult față de media europeană
  • Magazinele fizice dețin încă o treime din piața de consum

Banii de vacanță ai românilor s-au dus pe alimente. O arată analiza Nielsen citată de Ziarul Financiar. Banii rămaşi din bugetul de vacanţă şi ieşiri în oraş au mers în comerţ, astfel că vânzările de bunuri FMCG au crescut anul trecut în România cu aproape 10%, mai rapid ca pieţele din regiune (7,7%) sau din Europa (7,6%). Avansul ia în calcul atât creşterea preţurilor, cât şi cea a volumelor de vânzări. Deși comerțul on-line este în creștere, magazinele fizice încă absorb o treime din încasările din piață.

Cu cât a scăzut bugetul de vacanțe al românilor în 2020?

În primele zece luni ale anului trecut, România a avut o scădere de 47% a cheltuielilor pentru vacanţe, pe când ţări precum Italia şi Spania au avut o reducere a bugetului pentru vacanţele în străinătate de circa 54%, respectiv 62%.

La nivel mondial, cel mai afectat buget al vacan­ţelor a fost al turiştilor din Australia, chel­tuie­lile în afara ţării micşorându-se cu circa 70%.

Recomandări

CÂND INTRĂM ÎN SCHENGEN
AFACERI RUSIA-COREEA
STĂ PROST CU VÂNZAREA
REVOLTA ROBOȚILOR
CE-AU GĂSIT AL LOR SĂ FIE
ANIME ȘI MANGA