Banii de vacanță s-au dus pe alimente. Românii au cheltuit pe mâncare cu 2,3% mai mult față de media europeană

Banii de vacanță ai românilor s-au dus pe alimente. O arată analiza Nielsen citată de Ziarul Financiar. Banii rămaşi din bugetul de vacanţă şi ieşiri în oraş au mers în comerţ, astfel că vânzările de bunuri FMCG au crescut anul trecut în România cu aproape 10%, mai rapid ca pieţele din regiune (7,7%) sau din Europa (7,6%). Avansul ia în calcul atât creşterea preţurilor, cât şi cea a volumelor de vânzări. Deși comerțul on-line este în creștere, magazinele fizice încă absorb o treime din încasările din piață.

Cu cât a scăzut bugetul de vacanțe al românilor în 2020?

În primele zece luni ale anului trecut, România a avut o scădere de 47% a cheltuielilor pentru vacanţe, pe când ţări precum Italia şi Spania au avut o reducere a bugetului pentru vacanţele în străinătate de circa 54%, respectiv 62%.

La nivel mondial, cel mai afectat buget al vacan­ţelor a fost al turiştilor din Australia, chel­tuie­lile în afara ţării micşorându-se cu circa 70%.

Exit mobile version