• Până la sfârșitul anului trecut, 31 de țări, printre care și România, au depășit un punct esențial de introducere a vehiculelor electrice.
  • În 2022, doar 19 țări depășiseră pragul de 5%, dar anul trecut s-a înregistrat o creștere semnificativă, deoarece EV-urile au câștigat popularitate pe toate continentele.
  • Țări precum Thailanda și Turcia au înregistrat o adoptare rapidă a vehiculelor electrice, Thailanda devenind un lider în Asia de Sud-Est.

Atunci când televizoarele color au fost introduse pentru prima dată în anii 1950, acestea au părut inițial un eșec din cauza prețurilor ridicate, a programelor limitate și a gradului scăzut de penetrare în gospodării. Cu toate acestea, a avut loc o schimbare rapidă pe măsură ce prețurile au scăzut, concurența s-a intensificat și, în câțiva ani, majoritatea caselor americane aveau televizorul color.

O tendință de transformare similară se manifestă în cazul vehiculelor electrice, arată o analiză realizată de Bloomberg Green privind ratele de adoptare la nivel mondial. Până la sfârșitul anului trecut, 31 de țări au depășit un punct esențial de introducere a vehiculelor electrice: atunci când 5% din vânzările de mașini noi sunt complet electrice. Acest punct de referință marchează debutul adoptării pe scară largă, ceea ce duce la o schimbare rapidă a preferințelor tehnologice.

În 2022, doar 19 țări depășiseră pragul de 5%, dar anul trecut s-a înregistrat o creștere semnificativă, deoarece EV-urile au câștigat popularitate pe toate continentele, cu o creștere notabilă în Europa de Est și Asia de Sud-Est. Traiectoria stabilită de cei care au adoptat mai devreme modelele demonstrează cum vânzările de VE pot crește de la 5% la 25% din mașinile noi în decurs de patru ani.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Turcia devine o piață importantă pentru vehiculele electrice în Europa

Noile tehnologii, inclusiv televizoarele și ceasurile inteligente, urmează de obicei o tendință de adoptare în formă de S. Inițial, adoptarea lentă face loc unei acceptări generalizate, adesea după depășirea unor bariere precum costurile, limitările de infrastructură și îndoielile consumatorilor. Punctul de cotitură semnifică reducerea acestor obstacole, ceea ce duce la o buclă de reacție pozitivă de creștere a vânzărilor, recunoaștere de către publicul larg, investiții în industrie.

Țări precum Thailanda și Turcia au o adoptare rapidă a vehiculelor electrice, Thailanda devenind un lider în Asia de Sud-Est, iar Turcia devenind o piață importantă pentru vehiculele electrice în Europa. Introducerea unor facilități de producție de vehicule electrice pe plan intern și a unor modele competitive, cum ar fi SUV-ul T10X din Turcia, au contribuit la trecerea rapidă a acestor țări dincolo de pragul de 5%.