• Cea mai mare parte a mașinilor vândute de BMW sunt diesel.
  • Statul german a încheiat astăzi programul de subvenții pentru EV.
  • Programul Raba Plus înjumătățește valoarea tichetelor.

BMW nu dă doi bani pe electrificare. Șeful gigantului auto spune că dacă în 2030 motoarele pe benzină și diesel vor dispărea, mobilitatea din Europa va ajunge ca în anii ’50 după război.

Nici vânzările de electrice nu-i dau motiv de mulțumire, pentru că nu pot concura ca preț și performanțe cu Tesla Model S sau Model X. În schimb, spune el, BMW vinde foarte bine în continuare motoare diesel cu autonomie reală de 1.000 km și care “se încarcă” în doar 3 minute.

BMW a vândut în primele 9 luni din 2023 mai multe mașini decat în tot anul 2022, majoritatea fiind diesel. Și statul german o lasă mai mole cu electrificarea.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Astăzi a încheiat prematur programul de subvenții pentru mașinile electrice, după ce a plătit 10 miliarde de euro din 2016 încoace. E austeritate și la ei, e austeritate și la noi.

Noua versiune a programului Rabla Plus înjumătățește valoarea tichetului pentru cumpărarea unei mașini electrice sau hibrid, la 25.500 de lei pentru o electrică și 13.000 de lei pentru una hibrid.

Seful BMW spune ca electrificarea este o prostie, și că BMW nu renunță la motoarele pe benzină și diesel cum vedem la Audi sau Mercedes.

Citește și