• Boeing l-a demis pe directorul executiv Ed Clark, șeful programului său de avioane 737 Max.
  • Problemele de la Boeing au amânat certificarea a două noi versiuni ale avionului, Max 7 și Max 10.
  • Un dop de ușă de la un Boeing 737 Max pilotat de Alaska Airlines a explodat la scurt timp după decolare.

Boeing l-a demis pe directorul executiv Ed Clark, șeful programului său de avioane 737 Max, după ce o explozie dramatică – și terifiantă – în aer, în luna ianuarie, a subliniat problemele curente ale avionului, scrie CNN.

737 Max este cel mai bine vândut avion al Boeing, dar a fost o sursă de probleme repetate în ultimii cinci ani, începând cu o reținere la sol de 20 de luni în 2019 și 2020, în urma a două accidente care au ucis în total 346 de persoane. Recent, un dop de ușă de la un Boeing 737 Max pilotat de Alaska Airlines a explodat la scurt timp după decolare, lăsând o gaură imensă în partea laterală a avionului.

Un raport preliminar al Consiliului Național pentru Siguranța Transporturilor a constatat că cele patru șuruburi care ar fi trebuit să țină în poziție ușa, lipseau atunci când avionul a părăsit fabrica Boeing.

Recomandări

MANDAT DE ARESTARE
APEL MISTERIOS
CADOURI PRIETENEȘTI
PUTIN RIPOSTEAZĂ
CLIMA PROVOACĂ DISCUȚII
JAMIE E ELIBERAT

Raportul NTSB nu a evaluat vina pentru șuruburile lipsă și pentru accident, dar într-o declarație către investitori, înainte de publicarea concluziilor, directorul general al Boeing, Dave Calhoun, și-a asumat responsabilitatea pentru incident.

„Noi am cauzat problema și înțelegem acest lucru”, a declarat el investitorilor în timpul unei convorbiri telefonice după ce a raportat cea mai recentă pierdere trimestrială a companiei. „Oricare ar fi concluziile la care se ajunge, Boeing este responsabilă pentru ceea ce s-a întâmplat”.

Clark, , care lucra la Boeing de 18 ani, era responsabil de programul Max doar din martie 2021, preluând această funcție după ce avioanele au fost repuse în funcțiune în urma accidentelor. Dar el deținuse anterior roluri legate de 737 Max, inclusiv ca inginer șef și mecanic șef al 737.

Dincolo de problemele care au dus la blocarea la sol a 737 Max 8 și Max 9 în urma incidentelor, problemele de la Boeing au amânat și certificarea a două noi versiuni ale avionului, Max 7 și o versiune alungită, Max 10.

Directorii executivi a trei clienți cheie ai Boeing – United Airlines, Southwest și Delta Air Lines – au declarat recent că nu mai speră să primească noile versiuni ale avioanelor pe care le-au comandat. CEO-ul United, Scott Kirby, s-a referit la incidentul de la Alaska Air ca fiind „picătura carea umplut paharul” în ceea ce privește ipotezele de planificare ale companiei sale aeriene pentru Max 10.

Citește și