• Brand-ul lui Bogdan Vlad vinde bine în Dubai, China și Europa
  • Desginer-ul Ștefan Pelger este singurul român care a apărut în Vogue
  • Alina Ceușan susține brand-urile autohtone

Unele branduri românești au grijă de imaginea României în străinătate. Antreprenorii au ieșit pe piața externă și acum sunt chiar mai prezenți acolo decât pe piața de aici. Ei îți povestesc cum e viața peste hotare a unui brand autohton.

Bogdan Vlad este fondatorul Testament Collection, un brand de parfumuri de nișă și nu doar că a depășit granițele României, ci le-a depășit și pe cele ale Europei. Parfumurile lui au ajuns până în Dubai și China.

„De ce am preferat piața externă? În primul rând pentru că oamenii sunt foarte receptivi. Și totodată suportul autorităților din piața externă, atunci când ai un business în extern este cu totul și cu totul altul decât la noi. Principala diferență dintre piața de cunsum a produselor de lux din România și cea externă cred că este puterea de cumpărare, din punctul meu de vedere. Cifra de afaceri de anul trecut a fost undeva în jur de 500.000 de euro”, a spus Bogdan Vlad.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Ștefan Pelger este fondatorul Stephan Pelger și este singurul român care a ajuns în revista Vogue. Și-a descoperit vocația de la doi ani când, deși nu știa încă ce este fashion-ul, știa să deseneze. L-a îmbrăcat pe Kanye West, dar și celebrități de la noi îl aleg, cum ar fi Laura Cosoi.

„Mi-a plăcut să fac niște chestii un pic mai atipice decât le-a degerat piața din România în momentul respectiv. Dacă la mine pe site o rochie costă 500 de lei, acel preț nu are voie să depășească 10-15% în alte țari, în funcție de taxe, impozite. Marja de profit este între 120% și peste 1000%.

Provocări există în fiecare zi, de la factura care-ți vine pentru materiale, până la producție, până la deadline-uri, până la patru sau șase colecții pe an”, a declarat Ștefan Pelger.

Luxul rămâne lux, dar în anul COVID-ului designer-ul a făcut și unele adaptări.

„Am făcut un pic un re-boost al brandului și am făcut un online outlet pentru că perioada este de așa natură încât lumea dorește să cumpere ceva, dar nu mai dorește să investească foarte, foarte mult”, e mai explicat Ștefan Pelger.

Alina Ceușan este un influencer care are aproape 900 de mii de urmăritori în social media și mulți dintre ei sunt din străinătate. Ea reprezintă mai multe brand-uri cu capital românesc și îți spune că are încredere că antreprenorii români pot cuceri piața externă.

„Dacă ești fana cumpărăturilor de lux cred că ar trebui să îți reconsideri cumva alegerile și să revii și pe brand-urile de profil din țară pentru că sunt desgineri care fac piese într-adevăr frumoase”, a spus Alina Ceușan.