- Google și Facebook au schimbat radical felul în care arată presa.
- Acum, în 2024, miza financiară este și mai mare.
- E an electoral, iar campaniile s-au mutat in social-media.
Marii giganți tech, cum sunt Google și Facebook, au schimbat radical felul în care arată presa. În timp ce jurnaliștii online produc conținut, marile firme de tehnologie digitală încasează bani. Acum, în 2024, miza financiară este și mai mare. E an electoral, iar campaniile s-au mutat in social-media. Propagandă, dezinformare, Inteligență Artificială.
„Presa este liberă, dar nu mai este presa de acum 20-30 de ani. Acum, toată lumea este presă. Oricine are o pagină de Facebook, Instagram sau pune ceva pe TikTok și semnalează ceva sau aduce ceva în discuție, s-ar putea denumi un jurnalist. Problema este că nu se mai face distincție între cineva care postează ceva și cel care trăiește din această meserie de jurnalist. Este un amalgam care, câteodată face bine, câteodată face rău, dar trăim aceste vremuri. Dacă lumea crede mai mult în oamenii care pun pe Instagram sau Facebook, presa va pierde”, a explicat Cristian Hostiuc, director editorial la Ziarul Financiar, la Aleph News.
România este pe locul 51 în ceea ce privește siguranța jurnaliștilor, potrivit unui raport realizat de Asociația Reporteri fără frontiere. Clasamentul include evaluări din 180 de state.
Citește și