- Un expert în negocieri de la Harvard îi sfătuiește pe oameni să accepte conflictul la locul de muncă pentru a avea o mai bună satisfacție în muncă.
- William Ury a declarat pentru Forbes că „un mediu de lucru productiv nu ar trebui să suprime conflictele”.
- Angajarea în conversații dure cu șeful sau colegii vă poate ajuta să vă atingeți obiectivele mai repede.
Te cerți des cu șeful tău? Nu îți face griji! S-ar putea ca acest lucru să te ajute în atingerea obiectivelor. Cum? William Ury, expert în negocieri la Harvard, spune că un mediu de lucru productiv nu trebuie să evite conflictele. Practic, conversațiile mai dure pe care le ai cu șeful sau colegii tăi, te pot ajuta să găsești soluții la diferite probleme.
„Conflictul nu este o stare de dorit pentru nimeni. În organizații, are un impact negativ asupra climatului organizațional. Strică relațiile, consumă resurse și important este să ne uităm la conflict ca la o confruntare. O confruntare poaate să aibă beneficii pozitive pentru că generează idei, aduce egalitate între membrii echipei, au sentimentul că participă cu toții la soluții sau la planurile de muncă pe care le au în cadrul corporațiilor”, a explicat Yolanda Crețescu, psiholog, la Aleph News.
Ury a explicat că oamenii se îndepărtează de conflicte pentru că îi face să se simtă inconfortabil, dar că acest lucru poate înrăutăți în cele din urmă lucrurile.
„Evitarea nu rezolvă problemele de bază – de multe ori le înrăutățește”, a spus William Ury, expert în negocieri la Harvard. „Sugestia mea este contraintuitivă: aplecă-te în conflict, îmbrățișează-l și transformă-l. În loc să înfruntăm conflictul cu animozitate, ar trebui să-l abordăm cu curiozitate pentru a promova rezultate mai bune.”
Citește și