Cea mai bună investiție la care nu se gândea nimeni. A avut creștere de 11.850%

Marc Jacobs et Dr Martens ont collaboré pour lancer une nouvelle botte. Marc Jacobs Celebrates DIY Spirit for Dr. Martens 1460 Remastered Release. Marc Jacobs has become the latest designer to join Dr. Martens ongoing 1460 Remastered project. The project, which recently saw NEEDLES and A-COLD-WALL redesign the silhouette, celebrates the 60th anniversary of Dr. Martens' 1460 boot with a different collaborative partner each month. Jacobs has referenced the ways in which people have customized the boots over the last 60 years, also nodding to the DIY spirit that has ran throughout his collections. The Marc Jacobs x Dr. Martens collaboration will release at Dr. Martens web store and select stockists on September 26.,Image: 558758400, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no

Puține sunt lucrurile al căror preț a crescut peste cel al ghetelor 1460 Dr. Martens. Acestea costau 2 lire sterline (2,71 dolari) când au debutat, în 1960, iar în prezent se vând cu 239 de lire sterline, o majorare cu 11.850% a costului modelului emblematic al companiei, relatează Quartz.

Prețul în creștere al ghetelor, care depășește totul, de la un baril de petrol la o uncie de aur, spune povestea modului în care o piesă simplă de încălțăminte concepută pentru clasa muncitoare a devenit un brand global iconic. Pe lângă modelul care costă 239 de lire sterline, există alte 1.460 de modele disponibile la aproximativ 150 de lire sterline perechea.

Ghetele ar putea aduce Permira, proprietara companiei, o rentabilitate frumoasă atunci când Dr. Martens se va lista la bursa din Londra, anul acesta. Permira a cumpărat producătorul de cizme pentru 300 de milioane de lire sterline în 2014 și este prevăzută să listeze compania la 3 miliarde de lire sterline sau mai mult.

Dr. Martens s-a divedit rezistent inclusiv la Covid. Pe măsură ce magazinele s-au închis din cauza răspândirii coronavirusului, vânzările online ale companiei au decolat, dublându-se din martie până în septembrie față de aceeași perioadă a anului precedent. Veniturile au crescut anul trecut cu 48%, la 672,2 milioane de lire sterline.

Dr. Martens spune că vinde mai mult de 11 milioane de perechi de pantofi pe an, față de 5 milioane în 2001.

Ghetele își au rădăcinile în Munchen, după cel de-al doilea război mondial, unde un soldat în vârstă de 25 de ani a proiectat talpa cu pernă de aer pentru a-și proteja piciorul rupt într-un accident de schi. Mai târziu, familia Griggs, care făcea încălțăminte în Midlands la începutul secolului, a cumpărat o licență exclusivă pentru talpă în 1960 și le-a redenumit „AirWair”.

Apoi, cumva incredibil și improbabil, cizmele s-au transformat într-un simbol al subculturii. De-a lungul deceniilor, ghetele au fost o alegere pentru toată lumea, de la skinheads, goths și punks, până la influenceri din social media.

Ghetele nu au fost exportate pe scară largă din Marea Britanie până în anii 1980, iar acum 20% din venituri provin din Asia și aproape 40% din America.

Exit mobile version