• Una dintre tendințele virale pe TikTok este loud budgeting.
  • „Loud budgeting” promovează responsabilitatea financiară.
  • Tinerii din Generația Z renunță la cheltuielile inutile.
  • Generația Z folosește A.I. pentru a-și face bugetul lunar.
  • Generația Z folosește ChatGPT înainte de a lua o decizie financiară.

Apreciază ce e frumos, dar nu dă doi bani pe el! Generația Z pornește un nou trend în online – „loud budgeting”. Cei din generația Z vor să trăiască pe lux și opulență – iar pentru asta pun roboții la treabă. Folosesc softuri cu A.I. – ca ChatGPT – înainte de a lua o decizie financiară – și își fac și bugetul lunar pe care îl respectă la virgulă.

Tinerii care „adoptă” loud budgeting – spun că învață ce-i mai bun de la bogați – „avem bani, dar avem grijă pe ce îi cheltuim”. Gen Z ia aminte și renunță la ieșitul cu prietenii prin cluburi, restaurante și chiar la cafeaua pe care obișnuiesc să o bea zilnic. Mai nou, tinerii care s-au alăturat trendului – se laudă pe TikTok cu economiile din ultimele luni și ce investiții urmează să facă.

Analiștii financiari spun că trendul a adus noua generație cu picioarele pe pământ. „Aceștia nu mai simt nevoia să cheltuie mai mult decât își permit!”

Recomandări

ORDINE ÎN PARLAMENT
ÎNCĂLZIREA CLIMEI SCHIMBĂ IERNILE
CE REFORME VOR PARTIDELE
UN „IRON DOME” ROMÂNESC?
TOM CRUISE E PREMIAT
CINE L-A UCIS PE KIRILLOV

Indiferent de situație, „Loud budgeting” vă poate ajuta să reformulați mental o oportunitate ratată într-o acțiune pozitivă pe care o întreprindeți pentru a atinge un obiectiv pe termen lung, scrie CNBC. „A prioritiza economiile și a o face cu mândrie pare o idee grozavă”, spune Elizabeth Schwab, președinte de program al diviziilor de economie comportamentală și psihologie a afacerilor de la Școala din Chicago. „Ea de-stigmatizează ceea ce mulți americani simt și experimentează.”

Citește și