• Cartierele cu stație de tramvai în apropiere nu au nevoie de parcări.
  • Wulf Daseking, fostul urbanist șef din Freiburg, a vorbit la Oradea.
  • Cartierele fără parcări îi fac pe oameni să nu cumpere mașini.
  • Cartierul din Vauban Freiburg nu are parcări pentru mașini.
  • În cartierul din Vauban Freiburg, doar 2 din 10 locuitori au mașină.

Să vezi și să nu crezi – cel mai bun oraș în care putem să trăim în viitor e orașul în care nu intră mașinile. Soluția minune vine de la nemți care testează de mai mulți ani cartierele în care oamenii nu au nevoie de mașini. Wulf Daseking, fostul urbanist șef din Freiburg a spus la o conferință din Oradea că dacă există o stație de tramvai sau metrou la mai puțin de 200 de metri de un cartier rezidențial, atunci nu mai avem nevoie de locuri de parcare. Asta ca să îi încurajeze pe oameni să folosească transportul în comun și să renunțe la mașini.

Cartierul Vauban din Freiburg nu are deloc locuri de parcare, stazile sunt construite special că să încetinească traficul, iar oamenii au tot ce le trebuie în cartier, inclusiv locuri de muncă. Asta a făcut ca doar 183 din 1000 de locuitori ai cartierului să mai folosească o mașină.

Freiburg, un oraș de aproximativ 220.000 de locuitori, este cunoscut pentru alegerile sale ecologice, iar centrul orașului a început să excludă mașinile în anii 1960.

Recomandări

ALERTĂ ÎN MAREA BALTICĂ
CARE-I ADEVĂRUL?
APUNE ERA TIKTOK?
EDITORIALUL LUI CRISTOIU
OLD MUSIC IS BACK
MOMENTELE ANULUI ÎN ATP

Orasul are două cartiere sustenabile”. Oamenii au locuri de muncă în apropierea casei, stații de tramvai lângă casă, străzi făcute special ca traficul să fie încetinit, iar unul dintre ele nu are nici măcar locuri de parcare ca să nu îi incurajeze pe oameni să meargă cu mașina.

În Vauban(cartierul fara parcari), 183 din 1.000 de oameni dețin o mașină; în SUA, prin contrast, mai mult de 800 din 1.000 de oameni dețin

Dacă sunt aproape de o staţie de tram­vai spre exemplu, atunci dez­voltatorii ar trebui să nu mai constru­iască locuri de parcare. Dacă este la 200 de metri, atunci o parcare este inutilă. Noi am făcut asta, iar oamenii mergeau cu tramvaiul. Va fi aşa şi în România, cel mai probabil“, a spus Wulf Daseking, fost şef al planificării urbane din oraşul Freiburg, în cadrul eveni­mentului Cities of Tomorrow, orga­nizat de Camera de Comerţ Româno-Germană AHK la Oradea.

Citește și