• Piața EV din China a devenit din ce în ce mai competitivă.
  • Aproximativ 123 de companii auto au vândut vehicule electrice, a declarat un consultant auto pentru WSJ.
  • Însă doar câteva mărci țin la distanță dominația Tesla în China.

Concurența în sectorul vehiculelor electrice devine din ce în ce mai dură pentru Tesla în China. În 2023, aproximativ 123 de companii auto au vândut un vehicul electric în China, scrie Business Insider.

Pentru a pune acest lucru în perspectivă, US News a enumerat peste 65 de mărci auto în SUA în 2023. Sunt o mulțime de companii care încearcă să se strecoare pe piața vehiculelor electrice, iar o mare parte din acest lucru se datorează guvernului chinez. Producătorii de automobile au primit un impuls uriaș din partea Beijingului, deoarece acesta a acordat subvenții guvernamentale oricărei companii auto care ar contribui la orientarea țării către vehiculele electrice. China a început să încetinească conducta de subvenții în 2016, dar asta nu înseamnă că sprijinul s-a disipat complet.

Institutul Kiel Institute for The World Economy, cu sediul în Germania, a publicat într-un raport din aprilie că BYD, principalul producător de automobile EV din China, a primit subvenții de peste 2,2 miliarde de dolari în 2022. Sprijinul masiv din partea guvernului nu a făcut decât să încurajeze creșterea producției de vehicule electrice și un război al prețurilor din care Tesla a rămas în mare parte în afară – în detrimentul companiei.

Recomandări

CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ
CÂT COSTĂ DISTRACȚIA?
CCR SUB LUPA SUA
RUSIA EXECUTĂ PRIZONIERII

Cu toate acestea, Tesla rămâne unul dintre cei mai mari vânzători de vehicule electrice din țară și doar câteva mărci concurează cu producătorul auto american. Doar patru producători de EV-uri au vândut mai mult de 400.00 de vehicule în China fiecare în 2023: BYD, Aion, Wuling și Tesla.

Cele mai recente rapoarte trimestriale de profit pentru 2024 arată că Tesla rămâne liderul global în domeniul EV, vânzând aproximativ 387.000 de vehicule, în comparație cu BYD, care a raportat vânzarea a aproximativ 300.114 EV-uri.

Concurența, însă, vine pe fondul unei încetiniri a vânzărilor de EV-uri care se resimte în SUA și China.

În timp ce consumatorii americani continuă să caute o alternativă EV mai ieftină, China se confruntă cu o situație mai complexă, care ia în calcul războaiele frustrante ale prețurilor și o economie mai largă care se clatină din cauza deflației și a prăbușirii sectorului imobiliar.

Tesla și BYD nu au răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

Citește și