- Gucci ocupă primul loc în Indexului Kearney Circular Fashion.
- „Vedem că industria în ansamblu are nevoie de o îmbunătățire prin schimbare”, a declarat Brian Ehrig, partener la Kearney U.S.
- În clasamentul celor mai importante 10 companii la nivel mondial, Patagonia a ocupat primul loc, urmată de Levi’s, the North Face, OVS și Gucci.
Cele trei branduri de lux, Gucci, Coach și Burberry, au ajuns în fruntea Indexului Kearney Circular Fashion (CFX) pentru al doilea an consecutiv, raportează Robb Report. Lansat în 2020, clasamentul măsoară eforturile fiecărei mărci de a extinde ciclul de viață al hainelor lor.
Advertisment
În acest an, compania a evaluat 200 de mărci din întreaga lume din 20 de țări, împărțindu-le în șase categorii: lux premium și lux accesibil, piața de masă, fast fashion, sport și outdoor, lenjerie intimă și de corp. Performanța fiecărei mărci în materie de circularitate a fost notată pe baza a șapte aspecte care țin de longevitatea hainelor.
De asemenea, indicele este dat și de procentajul de țesături reciclate utilizate pentru fabricarea de noi produse, promovarea circularității în comunicarea mărcii, vânzările la mâna a doua și reciclarea hainelor returnate. Fiecărui aspect i s-a acordat un punctaj între 1 și 10. Apoi, aceste cifre au fost adunate pentru a obține scorul general al companiei.
Recomandări
Categoria de lux a fost dominată în principal de mărci franceze, dar casa italiană Gucci a obținut primul loc. Coach, Burberry, Moncler și Louis Vuitton au completat primele cinci locuri. Clasamentul ocupat de Gucci nu este tocmai surprinzător. În februarie, marca și grupul său mamă, Kering, au deschis un Circular Hub, conceput pentru a promova circularitatea în lanțul de aprovizionare italian în ceea ce privește designul, producția și logistica. De asemenea, casa a încheiat anterior un parteneriat cu compania de lux The RealReal pentru a aduce colecționarilor haine Gucci autentice și de ocazie.
Între timp, în clasamentul celor mai importante 10 companii la nivel mondial, Patagonia a ocupat primul loc, urmată de Levi’s, the North Face, OVS și Gucci. În general, rezultatele arată că s-au înregistrat puține îmbunătățiri față de anul 2022 și evidențiază faptul că mărcile trebuie să producă intens mai pentru a susține circularitatea hainelor.
Citește și:
- „Punctul de control al viitorului”: Trece SUA la tehnologia de recunoaștere facială în aeroporturi?
- Regele Charles al III-lea va vizita România pe 2 iunie. Este prima vizită a unui monarh britanic în țara noastră
- Lucrători ai serviciului de ambulanță au renunțat la locurile de muncă pentru OnlyFans. Cât câștigă pe oră?
Partenerii noștri