• Companiile aeriene îţi propun să plăteşti CO2-ul călătoriei tale
  • Pandemia a redus emisiile de Co2 cu peste aproape 70% în cazul Blue Air
  • Emisiile de CO2 au crescut cu 140% în ultimele două decenii

Companiile aeriene trec cheltuielile pentru emisiile de dioxid de carbon în contul tău. Emisiile de carbon din partea aeronavelor au crescut cu 140% în ultimele două decenii. Air France şi KLM lansează un program pentru clienţii Corporate prin care invită companiile să contribuie la reducere emisiilor de CO2.

Henri de Peyrelongue, vicepreşedinte Air France – KLM: „Prin contribuţia lor, clienţii noştri corporate vor fi partenerii de mâine într-o tranziţie energetică care poate fi pe deplin în conformitate cu politica lor de călătorie mai responsabilă din punct de vedere ecologic”.

Wizz Air îți propune chiar ție să contribui la costurile pentru CO2-ul pe care l-a emanat cursa ta. Pasagerii Wizz pot face pur şi simplu o plată care să susţină o compensare a emisiilor de carbon verificată. După ce ai plătit primeşti în schimb un certificat, care îţi recunoaşte emisiile compensate. Oana Petrescu, CEO Blue Air spune că le-a propus clienţilor din România să achite dioxidul de carbon pe care l-a emanat călătoria lor, dar fără succes.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Oana Petrescu, CEO Blue Air: „Noi deocamdată nu facem acest lucru. Am testat acum un an – doi, nu am văzut interes din partea pasagerilor. Pe de-o parte piloţii se asigură că zboară în cel mai economic mod posibil, pe de altă parte, tehnicienii se asigură că aeronavele sunt bine întreţinute astfel încât să nu existe consumuri suplimenatre nenecesare. Blue Air îşi doreşte să înlocuiască întreaga flotă cu aeronave de nouă generaţie.”

Emisiile de CO2 emanate de aeronave reprezintă 2,6% din total. Alin Tănase este coordonator Green Peace România şi crede că soluţia pentru reducerea emisiilor este un număr mai mic de călătorii. Are dreptate, pentru că zborurile au scăzut cu peste 70% anul trecut şi emisiile emanate sunt mai puţine. Blue Air a emanat în 2019 480 de mii de tone de CO2 în aer, iar în 2020, doar 150.000 de tone, o scădere de 69%.

Alin Tănase , coordonator Greenpeace: „Emisiile de transport sunt în creştere. E singurul sector din Europa cu emisii în creştere. Sectorul industrial a scăzut. Soluţia pe care noi o propunem noi este una naturală. Pădurile sunt cea mai bună soluţie pentru a lupta împotriva schimbărilor climatice. Ele absorb dioxidul de carbon, asta fac. Este un rezervo de carbon.”