• Memorandum: Companiile din China nu mai pot participa la licitaţii pentru infrastructură
  • Ministrul Cătălin Drulă a propus, iar Guvernul a adopatat un memorandum
  • Companiile susţinute de statul chinez fac concurenţă neloială pe piaţă

În şedinţa din 27 ianuarie, Guvenul a doptat un memorandum propus de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, prin care companiile din China ar putea fi excluse din licitaţiile pentru infrastructură, potrivit G4Media.ro. Firmele chineze fac concurenţă neoială, iar calitatea lucrărilor lasă de dorit.

Deşi memorandumul adoptat de Guvern nu spune explicit faptul că firmele din China ar fi excluse, acesta prevede că pot fi interzise la licitaţii companiile non-UE, iar China nu are acorduri pentru intrarea pe piaţa europeană a licitaţiilor publice.

Firmele chineze sunt date la o parte din cauza concurenţei neloiale provocată de susţinerea lor de către statul chinez, a  lipsei omologării serviciilor lor în UE, dar şi proiectele amânate sau lucrările greşit realizate le-au făcut o reputaţie proastă în statele europene.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Firme chineze ca China Railway 14th Bureau Group, Sinohydro Corporation şi China Communications Construction Company participă la licitaţii pentru tronsoane din autostrada de centură a Bucureştiului, din Autostrada Piteşti – Sibiu şi drumul expres Piteşti – Sibiu (lucrări în valoare totală de peste 3,5 miliarde de euro).

Potrivit G4 Media, Ministerul Transporturilor ar susţine că firmele chineze participă în număr tot mai mare la licitaţiile pentru infrastructură rutieră şi feroviară din România şi distorsionează competiţia prin preţuri de dumping pe care şi le permit graţie ajutorului de stat primite de la guvernul chinez. De asemenea, le lipsesc certificatele cerute de UE pentru construcţia în arii protejate, protecţia şi securitatea angajaţilor.

Potrivit memorandumului, excluderea s-ar aplica atât licitaţiilor viitoare, cât şi celor în curs. Memorandumul va fi urmat de o ordonanţă de urgenţă care va modifica legea achiziţiilor publice, după directivele Comisiei Europene.