• Directorul financiar al LVMH, Jean Jacques Guiony, a declarat săptămâna trecută că, până în prezent, compania nu a observat semne că cumpărătorii se rețin, chiar și pentru achizițiile de bază.
  • Cumpărătorii din SUA își reduc cheltuielile pentru produse de lux.
  • În 2021, persoanele cu venituri anuale mai mici de 50.000 de dolari au reprezentat 39% din cheltuielile din SUA pentru bunuri de lux.

În ultimele două luni, americanii au renunțat să mai cumpere bunuri de lux, precum haine și accesorii de designer, potrivit datelor furnizate de trei companii de carduri de credit, ceea ce ridică semne de întrebare cu privire la rezistența sectorului.

Datele Citigroup, MasterCard și Bank of America, publicate luna aceasta, au arătat o scădere a cheltuielilor în SUA cu câteva săptămâni înainte de sezonul cumpărăturilor de sărbători, ceea ce ar putea trezi îngrijorarea investitorilor că boom-ul industriei după pandemia COVID-19 riscă să se stingă.

Achizițiile de bunuri de lux de către americani anul trecut au stimulat averile unor companii precum Chanel și LVMH. Deși vânzările de produse de lux încă rezistă bine în comparație cu mărcile mai ieftine, directorii unora dintre cele mai mari companii de lux din lume vor fi întrebați dacă această tendință va continua atunci când vor face bilanțul comercial în această săptămână.

Recomandări

TRUMP RESPINGE SONDAJELE
DIASPORA FACE DIFERENȚA
VIITORUL MOLDOVEI SE DECIDE
NOVO, CONTRA OBEZITĂȚII
SĂNĂTATE CU ORICE CHIP
UNDE MĂNÂNCI AZI?

Directorul financiar al LVMH, Jean Jacques Guiony, a declarat săptămâna trecută că, până în prezent, compania nu a observat semne că cumpărătorii se rețin, chiar și pentru achizițiile de bază.

Rivalii Hermes și Kering, proprietarul Gucci, urmează să raporteze vânzările din al treilea trimestru pe 20 octombrie, iar Richemont, proprietarul Cartier, va prezenta raportul pentru prima jumătate a anului pe 11 noiembrie. Cumpărătorii din SUA își reduc cheltuielile pentru produse de lux, arată datele. Estimările separate ale celor trei companii de carduri de credit arată că americanii au redus cheltuielile pentru bunuri de lux în august cu 2 până la 4%, iar în septembrie cu 5 până la 6%, față de anul trecut.

Reducerile cheltuielilor pentru bunuri de lux au fost cele mai accentuate în rândul americanilor cu venituri medii, cu venituri anuale cuprinse între 50.000 și 125.000 de dolari, și al celor cu venituri anuale mai mici de 50.000 de dolari pe an, potrivit cercetării efectuate de Bank of America, care a analizat achizițiile efectuate cu carduri de debit și de credit de către aproximativ 16% din gospodăriile din SUA.

În 2021, persoanele cu venituri anuale mai mici de 50.000 de dolari au reprezentat 39% din cheltuielile din SUA pentru bunuri de lux, a precizat Bank of America, în timp ce cei cu venituri cuprinse între 50.000 și 125.000 de dolari au reprezentat 34%.

Consumatorii aspiraționali”, care tind să fie mai tineri și să aibă mai puțină avere decât clientela tradițională a industriei bunurilor de lux, sunt de obicei primii care simt durerea” și răspund prin scăderea cheltuielilor, a declarat Mario Ortelli de la firma de consultanță în domeniul fuziunilor și achizițiilor Ortelli & Co. în SUA, mărcile cu prețuri mai mari, precum Hermes și Dior, ar fi probabil mai izolate de o încetinire decât mărcile de lux accesibile, precum Michael Kors, a spus dl Ortelli.

Mărci precum Yves Saint Laurent, Dior și Gucci s-au extins, de asemenea, mult dincolo de Rodeo Drive și Madison Avenue, către cumpărătorii aspiraționali.