COVID-19. De ce riscul de a fi contaminat în avion este minim? Explicațiile companiilor aeriene

April 22, 2020: IN PHOTO: The Janus seat concept..An Italian design firm have unveiled two new plane seat products that could change the way we fly after the COVID-19 pandemic...With airlines looking to safeguard passengers when demand returns, many are considering how social distancing could be maintained on a plane...Aviointeriors has developed two concept solutions; a hygienic screen to cocoon passengers and keep them separate from their neighbours and backwards facing seats...Aviointeriors’ main proposal, called “Janus”, is a new design which sees the centre seat in a row of three reversed “to ensure the maximum isolation between passengers seated next to each other”...While passengers seated on the side seats, aisle and fuselage, continue to face in the direction of travel, the passenger sitting in the centre is facing backwards...Aviointeriors explained: 'Each passenger has their own space isolated from others, even from people who walk through the aisle...'Each Janus seat is surrounded on three sides by a high shield that prevents the breath propagation to occupants of adjacent seats...'It is made of easy cleaning and safe hygienic materials. The option is available with the shield in opaque material or with different degrees of transparency.'..The second design, Glassafe, is described as a 'kit-level solution' that can be installed on existing aircraft seats...It would see screens installed around the top of the seats, which Aviointeriors says would make sitting in 'close proximity safer'...It added: 'Glassafe is made of transparent material to make the entire cabin harmonious and aesthetically light, but perfectly fulfilling the objective of creating an isolated volume around the passenger. ..'This is in order to avoid or minimise contacts and interactions via air between passenger and passenger, so as to reduce the probability of contamination by viruses or other...'Glassafe is supplied in various executions with fixing syste, Image: 514592905, License: Rights-managed, Restrictions: * United Kingdom Rights OUT *, Model Release: no, Credit line: COVER Images / Zuma Press / Profimedia

Airbus, Boeing și Embraer au depus toate eforturile, în cadrul unei conferințe organizate de Asociația Internațională a Companiilor Aeriene (Iata), pentru a demonstra că avionul este locul în care securitatea sanitara este foarte mare în fața riscului de transmitere a Covid-19. Cei trei producători de aeronave au decis să vorbească cu o singură voce pentru a-i liniști pe pasageri, îngrijorați de infectia cu virus la bord. Distanțarea socială nu este posibilă fizic în cabină.

Miza este mare pentru aeronautică, care este una dintre industriile cele mai afectate de criza. Pasagerul reprezintă una dintre cheile recuperării traficului. Într-un studiu recent, Boeing estimează că rata de ocupare a avioanelor este cu 25% mai mică decât în ​​mod normal. Chiar dacă unele linii sunt încă foarte ocupate.

Contaminarea de către pasagerul așezat lângă el

Potrivit unui sondaj efectuat in iunie pentru călători, 88% afirmă că se simt în siguranță la bordul unui avion. 60% dintre ei consideră că aerul de acolo este la fel de curat ca într-un spital, dar sunt, de asemenea, 60% care consideră că cabina este un loc periculos în contextul virusului.

Prin urmare, cabina pasagerilor este cea care concentrează toate temerile. Riscul nu este complet zero, dar este minim, asigură producătorii. Potrivit Iata, din 1,2 miliarde de pasageri transportați între ianuarie și iulie, au fost identificate 44 de cazuri de transmitere a virusului asociat călătoriilor aeriene.

„Cea mai mare teamă a lor este să fie contaminat de pasagerul care stă lângă ei. Acesta reprezintă 1 caz pentru fiecare 27,3 milioane de pasageri”, spune Dr. David Powell, consilierul medical al celor de la Iata.

Aerul reînnoit la fiecare 2 până la 3 minute

Industria amintește că aerul din cabină este reînnoit la fiecare două până la trei minute, că această cabină este echipată cu filtre de particule, identice cu cele din sălile de operații (HEPA) care absorb 99,9% din particule. În plus, fluxurile de aer care circulă de sus în jos împiedică amestecurile de aer între rândurile de scaune.

Cei trei producători au testat, de asemenea, zeci de scenarii în avioanele lor, la sol și în zbor, după ce le-au modelat în 3D. De exemplu, un pasager care tuseste sau strănuta pentru a vedea ce se întâmplă în ceea ce privește difuzarea picăturilor către alți pasageri. Și, cu sau fără mască.

Când un pasager strănuta, dacă poartă o mască, acesta din urmă oprește marea majoritate a acestor picături; gravitația le duce catre podeaua cabinei, la fel și fluxurile de aer care circulă în sus și în jos. Atunci masca celuilalt pasager este, de asemenea, o barieră. În total, riscul este redus la 5 picături proiectate din 10.000 ”, a explicat Bruno Fargeon, inginer Airbus care administrează programul « Keep trust in air travel” („ Păstrați încrederea în călătoriile aeriene ”.)

Pentru Boeing, care a lansat un program similar, spatele scaunelor constituie o barieră în calea circulației particulelor și, prin urmare, a virusului. De asemenea, contrar aparențelor, echivalentul distanțării sociale există pe planuri.

„Proiectarea cabinei și a sistemului de distribuție a aerului este egală cu o distanță între doi pasageri de 2 metri”, a declarat Dan Freeman, inginer cercetător la Boeing.

Producătorii doresc să liniștească, subliniind, de asemenea, că procedurile de curățare au fost întărite, la fel ca și traseul de la intrarea aeroportului la ușa aeronavei. Rămâne de văzut dacă pasagerii sau viitorii pasageri vor fi convinși.

Exit mobile version