Criza COVID are și ea câștigătorii ei. Profituri uriaşe de Black Friday pentru retaileri

Urmează profituri uriașe pentru retailerii online, câștiguri susținute de cele mai mari evenimente anuale de comerț online: Black Friday și Single’s Day.

Deși 2020 este an de criză, comerțul electronic s-a dezvoltat cât pentru doi ani. Consumul a crescut puternic în primele 9 luni, iar clienții au migrat masiv în online.

Schimbarea asta de comportament ar fi avut loc, într-un context normal, în vreo trei, patru ani, spun specialiștii. Iar acum, retailerii online se așteaptă la un record absolut de Black Friday.

Toate ofertele sunt calculate pe baza tendințelor de consum ale clienților. Așa că, anul acesta, cărțile în limbă engleză, dar și cele educative par a fi pe primul loc în dorințele tale.

Sergiu Chircă, CEO Elefant.ro: „Așteptările noastre sunt că în aceste două zile ne vor vizita mai mult de 2 milioane de cumpărători, de clienți unici. Ne așteptăm ca oamenii să cumpere foarte multe parfumuri, produse de cosmetice, jucării. Oamenii vor căuta foarte multe cărți, produse pentru casă, produse pentru îngrijire personală. Vindem cam de 10 ori mai mult decât într-o zi normală.”

Laura Ţeposu, CEO Libris.ro: „Undeva în jur de 1 milion de volume așteaptă să plece către cititori. Avem o creștere față de 2019 de cam 50% și ne așteptăm la o creștere similară și în ziua de Black Friday. Așteptăm undeva la 20.000 de comenzi doar în ziua de Black Friday.”

De valul uriaș de interes vor încerca să profite și negustori mai puțin cinstiți. Țepele pot fi evitate cu puțină atenție.

Arthur Rădulescu, CEO Merchant Pro: „Ar fi bine să comparăm prețurile pentru a ne asigura că este o reducere reală. Încă mai există magazine care practică abordări nu tocmai corecte de a crește prețurile și pe urmă a le reduce cu ocazia Black Friday.”

Ioana Doagă, avocat și fondator DB Legal: „Au dreptul ca pentru o perioadă de 14 zile de la data la care le sunt livrate produsele comandate online, au dreptul de a se retrage din acest contract. Clienții să fie atenți la prețurile practicate anterior evenimentului și să compare cu reducerile stabilite cu ocazia Black Friday.”

Black Friday vine pentru prima dată și la chiriile de apartamente. Faci totul digital, să mai păstrezi timp și spațiu, în special în contextual actualei crize. La asta s-a gândit și Florin Stoian, fondatorul unei platforme care digitalizează procesul de închiriere a apartamentelor.

Florin Stoian, CEO Miluu: „Trebuie să închiriezi un apartament într-un mod digital. Lucru foarte puțin la noi. Lumea tine să meargă mult în offline în a închiria un apartament. Să încurajăm tehnologia într-o industrie foarte învechită. Valoarea reducerii e undeva la peste 10.000-15.000 euro.”

Exit mobile version