- Un ONG lansează primul magazin din care nu vrei să cumperi nimic, atrăgând atenția asupra risipei alimentare din Romania.
- Proiectul încurajează oamenii să cumpere în mod responsabil, pentru a economisi bani și pentru a putea face donații celor care au cea mai mare nevoie.
- Inițiativa își propune să arate oamenilor cum ar fi dacă, în loc de supermarket, de coșul de cumpărături, ne-am aproviziona de la coșul de gunoi.
Un ONG lansează primul magazin din care nu vrei să cumperi nimic, atrăgând atenția asupra risipei alimentare din Romania și a situației persoanelor fară adăpost.
Inițiativa își propune să le arate oamenilor cum ar fi o lume în care, în loc de supermarket, în loc de coșul de cumpărături, ne-am aproviziona din coșul de gunoi.
Samusocial, un ONG dedicat persoanelor adulte fără adăpost, lansează, The DumpStore – primul magazin din care nu vrei să cumperi nimic. Aceștia spun că în România este un aspect al realității pe care multă lume îl cunoaște, dar îl ignoră: faptul că persoanele adulte fără adăpost își procură cele necesare de la tomberon.
Prin intermediul proiectului oamenii sunt încurajați să cumpere mai responsabil, doar ce le este necesar, astfel economisind și putând dona către cei care au cea mai mare nevoie.
România, pe primul loc în Europa la cantitatea de produse care ajunge la gunoi
„În București în momentul de față sunt aproximativ 5000 de persoane fără adăpost. Cifra este alarmantă. Iar realitatea din teren a acestor oameni este înfiorătoare. Noi încercăm să venim în întâmpinarea lor cu mâncare și obiecte de care au nevoie, dar și cu sprijin pentru a-i ajuta să se reintegreze în societate, prin caravanele mobile”, a precizat Andrei Craciun, Responsabil Comunicare Samusocial România.
Conform datelor furnizate de ONG, fenomenul are loc pe fondul unei creșteri a consumului, ceea ce conduce la o risipă accentuată, România fiind pe primul loc în Europa la cantitatea de produse care ajunge la gunoi. Anual, se risipesc 2,5 milioane de tone de alimente. Asta înseamnă că fiecare român aruncă în medie, 75 de kilograme de mâncare în fiecare an.
Campania se desfășoară online, în social media, dar și în spațiile dedicate ghenelor de gunoi de la blocuri sau complexe rezidențiale, unde oamenii sunt trimiși direct către „magazinul” DumpStore.