• Harta arhetipurilor ajută la înțelegerea complexității motivațiilor umane.
  • Conceptul de arhetipuri derivă din psihologia analitică a lui Carl Gustav Jung.
  • Frica de marginalizare socială este o temere adânc înrădăcinată în societatea noastră.

„In universul marketingului si psihologiei consumatorilor, exista mai multe instrumente pentru întelegerea complexității motivațiilor umane și a comportamentului de cumpărare. Unul dintre acestea este harta arhetipurilor.” Această hartă ne dezvăluie de fapt, mentalul colectiv. Așa definește Marius Luican, problemele cu care ne lovim tot mai des – carențele educaționale și culturale ale românilor.

Cum arată acestă hartă? Cum definește ea modul în care oamenii se raportează la lumea din jurul lor?

„Harta este foarte des utilizată în analiza de piață. Are două de axe, una socială către sine și colectivitate și una personală de deschidere și închidere. Majoritatea categoriilor din România sunt concentrate pe cele două teritorii din josul hărții. Spre exemplu, piața financiară, sănătate și jocurile de noroc. În partea de jos, fiind teritoriul anxietății, oamenii sunt din ce în ce mai mult puși sub presiune și anxioși. Decizia de cumpărare merge pe teritoriile opuse: al magicianului și al clovnului”, a declarat Marius Luican, antreprenos și fondator al al Revel Marketing Research, pentru Aleph News.

Citește și

Recomandări

BANI PENTRU UCRAINA
MARK SE DĂ PE MUZICĂ
CONTINUĂ PLOILE ÎN SPANIA
TINERII CONSUMATORI
HOUDINI? TU EȘTI?
MIGRAȚIE LA NIVEL RECORD